اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هدف تعریض و توسعه پهنای باند

فرودگاه پارس‌آباد دو ماه تعطیل شد

فرودگاه پارس‌آباد با هدف توسعه پهنای باند و تعریض آن تا دو ماه آینده تعطیل شده و نشست و برخاست هواپیماها در آن صورت نمی‌گیرد.

فرودگاه پارس‌آباد دو ماه تعطیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این موضوع عصر امروز و در جریان بازدید نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های توسعه فرودگاه اردبیل اعلام شد و نسبت به توسعه همه‌جانبه فرودگاه پارس‌آباد بعد از مهلت تعیین شده برای تعریض و توسعه باند فرودگاه پارس‌آباد قول‌های مساعد داده شد تا امکان پرواز هواپیماهای فوکر در این فرودگاه امکان‌پذیر باشد.

به گفته نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی با قول مساعد وزیر راه و شهرسازی، پیش‌بینی می‌شود بعد از دو ماه تعریض و توسعه باند قدیمی‌ترین فرودگاه استان اردبیل پروازهای داخلی و خارجی از طریق این فرودگاه انجام شود.

حجت‌الاسلام حبیب برومند افزود: با تعریض و همچنین تطویل پهنای فرودگاه پارس‌آباد امکان نشست و برخاست هواپیماهای فوکر فراهم آمده و علاوه بر پروازهای پارس‌آباد – تهران، پروازهای مشهد، عتبات عالیات و همچنین زائران حرم امن الهی نیز از طریق فرودگاه پارس‌آباد فراهم می‌آید.

وی تصریح کرد:‌ امیدواریم مسئولان به وعده‌های خود عمل کنند، وگرنه بنده موضوع را از طریق دیگر نهادها پیگیری کرده و نسبت به فعال کردن فرودگاه پارس‌آباد اقدامات لازم را انجام می‌دهم.

برومند با یادآوری اینکه در توسعه فرودگاه پارس‌آباد باید همه جوانب امر در نظر گرفته شود تا بستر و زمینه بهره‌مندی هموطنان از مزایای این فرودگاه فراهم آید، خاطرنشان کرد: دیگر فرصتی برای وعده دادن بی‌سرانجام وجود ندارد و ما موظف هستیم با همراهی و همکاری مسئولان امر در اولین فرصت به تسریع و آماده‌سازی فرودگاه پارس‌آباد و بهره‌برداری مطلوب از آن اقدام لازم را انجام دهیم.

این مسئول با اعلام اینکه فرودگاه پارس‌آباد می‌تواند نقش مهمی را در صادرات محصولات کشاورزی و باغی به همراه داشته باشد، اضافه کرد: از این فرودگاه باید در این بخش نیز بهره‌برداری شود، چراکه امکان نشست و برخاست هواپیماهای متنوع در این فرودگاه میسر می‌شود.

وی بیان کرد: ‌در یک سال گذشته طرح‌های مختلف استانداردسازی و ارتقای ایمنی پروازها عملیاتی شده و با دستور ویژه استاندار و مدیرکل فرودگاه‌‌های استان امیدواریم با عریض شدن پهنای باند و آسفالت مناسب آن، امکان توسعه پروازها به شکل واقعی فراهم آید.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی به ظرفیت این فرودگاه در برقراری پروازهای خارجی با کشور همسایه آذربایجان، ترکیه و ارمنستان اشاره کرد و ادامه داد: اگر بتوان از ظرفیت‌های موجود استفاده کرد به راحتی در این زمینه با دایر کردن پروازهای مستقیم می‌توان نسبت به برآورده کردن انتظارات در این بخش اقدامات لازم را صورت داد.

انتهای پیام/62001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول