اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس خبر داد

توسعه رشته‌های فنی، مهندسی با راه‌اندازی آموزشکده خلخال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از توسعه رشته‌های فنی، مهندسی با راه‌اندازی‌ آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان خلخال خبر داد.

توسعه رشته‌های فنی، مهندسی با راه‌اندازی آموزشکده خلخال

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جلیل جعفری‌بنه خلخال ‌در نشست با جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان خلخال اظهار داشت: با راه‌اندازی این دانشکده و برقراری رشته‌های فنی و مهندسی از سال تحصیلی آتی امکان ورود فارغ‌التحصیلان این مراکز به بازار کار با توجه به آموزش و مهارت‌های ارایه شده بهتر فراهم می‌آید.

وی تصریح کرد: با لحاظ شرایط موجود در کشور و ضرورت روی آوردن به رشته‌های فنی و مهندسی که در بحث اشتغال و همچنین بسترسازی خوداشتغالی فارغ‌التحصیلان تأثیرگذار است، راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی ضروری به نظر می‌رسد.

جعفری‌بنه خلخال خاطرنشان کرد: در همین راستا و با پیگیری‌های مختلف مجوز سه رشته فنی، مهندسی دریافت شده که از سال تحصیلی آینده در رشته‌های مهندسی برق قدرت، مکانیک خودرو و عمران با گرایش نقشه‌برداری در دانشگاه آزاد شاهد جذب دانشجویان می‌باشیم.

این متخصص حوزه دانش هسته‌ای اضافه کرد: در ادامه همین روند و ایجاد رشته‌های فنی در شهرستان‌های جنوبی استان آموزشکده فنی و حرفه‌ای زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خلخال راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد:‌ در همین زمینه در چهار رشته فنی و کار و دانش دانشجو پذیرش می‌شود که از حرکت‌های مهم و ارزشمند در حوزه آموزش عالی می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ‌دو دستگاه دیالیز برای تکمیل آزمایشگاه و درمانگاه گیوی تأمین شده و در اسرع وقت برای تجهیز این درمانگاه و حل بخشی از مشکلات مردم در حوزه سلامت و بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری‌بنه خلخال ادامه داد: یکی از کمبودهای مهم این شهرستان‌ها کمبود نیروی متخصص در خلخال و کوثر است که به رغم اقدامات خوب و ارزشمند در تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز و نیز تجهیزات تخصصی کمبودها شدیداً احساس می‌شود.

وی گفت: ‌در روستای برندق بخش خورش‌رستم نیز به جهت اینکه حدود 17 روستا از درمانگاه این منطقه خدمات می‌گیرند اختصاص هفته‌ای یک روز دندانپزشک و نیز پزشک عمومی به صورت شبانه‌روزی و سایر نیروهای متخصص مورد تقاضای اهالی از مسئولان استانی است.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس افزود: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی تا به ثمر نشستن نتیجه این کار ادامه دارد و با اقدامات و پیگیری‌های مثبت در حوزه بهداشت و درمان و تربیت نیروهای متخصص این حرکت می‌تواند تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/62001/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول