اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گیلان خبر داد

آموزش ترافیک برای 188 هزار نفر در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان از آموزش ترافیک 188 هزار و 797 نفری در استان خبر داد.

آموزش ترافیک برای 188 هزار نفر در گیلان

سیدتقی امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اهمیت آموزش ترافیک در استان اظهار کرد: سال گذشته 188 هزار و 797 نفر در گیلان آموزش ترافیک دیدند.

وی صدور یک‌هزار و 21 جلد گواهینامه پایه یک را از دیگر اقدام‌های پلیس راهور ذکر کرد و افزود: این میزان صدور گواهینامه معادل 12 درصد افزایش داشته است.

این مسئول، صدور گواهینامه موتورسیکلت در گیلان را با 12 درصد افزایش عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته حدود 40 هزار و 788 جلد گواهینامه بیشتر صادر شد.

وی درباره فعالیت جرثقیل‌های حمل خودرو، اظهار کرد: امسال با تهیه خودروبر دیگر شاهد کشیدن خودروها توسط جرثقیل نخواهیم بود.

امینی افزود: با تهیه خودروبرها، موتور و خودروهای سبک حمل می‌شود و در صورت تخلف طبق قانون برخورد صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه دو موسسه در بحث تصادفات و امدادگران در حمل خودروها با جرثقیل همکاری دارند، افزود: پارکینگ‌های خودروهای حمل شده توسط جرثقیل از این پس به دو بخش تقسیم می‌شوند.

وی پارکینگ‌ها را مرکز رشت و شهرهای تابعه عنوان کرد و ادامه داد: پارکینگ‌ها درجه‌بندی می‌شوند.

به گفته امینی، پارکینگ‌های درجه یک دارای کف بتون‌سازی و نگهبان دایمی هستند و پارکینگ‌های درجه دو نیز محصور شده و نگهبان دارند.

وی با اشاره به برخورد ماموران حمل خودرو با جرثقیل، اذعان کرد: اگر به هنگام حمل خودرو با جرثقیل مالک خودرو با مدارک حضور داشته باشد که مالکیت وی را اثبات کند، مامور موظف به دادن خودرو به مالک است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان، اضافه کرد: هر ماموری که خودرو را به مالک ندهد در همانجا پایان کار مامور اعلام می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه در امر حمل خودرو با جرثقیل بحث درآمد را دنبال نمی‌کنیم، افزود: مردم در صورت هرگونه تخلف ماموران حمل خودرو با جرثقیل موارد را با سامانه 197 درمیان بگذارند.

امینی با تاکید بر اینکه از تخلف جرثقیل‌ها به سادگی نمی‌گذریم، خاطرنشان کرد: اگر ماموری خودرو را به مالک آن تحویل ندهد و اصرار به حمل خودرو و انتقال آن به پارکینگ را داشته باشد، با آن شرکت و مامور برخورد می‌شود.

وی درباره خسارات وارده به خودرو به هنگام حمل آن با جرثقیل، متذکر شد: در صورت هرگونه خسارت خودرو، مقصر موظف به پرداخت خسارت است.

انتهای پیام/2300/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول