اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور خبر داد

آغاز بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده دشتی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور از آغاز عملیات بازسازی بیش از 1700 واحد مسکونی آسیب دیده از زلزله منطقه دشتی استان بوشهر خبر داد.

آغاز بازسازی واحدهای مسکونی مناطق زلزله‌زده دشتی

علیرضا تابش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر، با بیان اینکه بازسازی واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن استان‌های بوشهر و فارس اجرا می‌شود تصریح کرد: سریع‌ترین کاری که می‌شد انجام داد در منطقه زلزله‌زده دشتی انجام گرفت که نسبت به مناطق زلزله‌زده گذشته بی نظیر است.

وی با اشاره به اینکه بازسازی واحدهای مسکونی با همکاری بنیاد مسکن استان‌های بوشهر و فارس انجام می‌شود افزود: کار آمارگیری از آسیب دیدگان به اتمام رسیده است و اکنون در حال تشکیل پرونده هستیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با تاکید بر این نکته که در بازسازی واحدهای مسکونی از مصالح استاندارد استفاده می‌شود گفت: عملیات ساخت چند واحد مسکونی در منطقه زلزله‌زده شنبه آغاز شده است ولی از هفته آینده به صورت گسترده کار بازسازی مناطق زلزله‌زده دشتی آغاز می‌شود.

تابش بر رعایت کیفیت در ساخت واحدها تاکید و اضافه کرد: هر چند سرعت در ساخت مد نظر است ولی کیفیت در ساخت با استفاده از مصالح مقاوم و استاندارد مورد نظر است.

وی با بیان اینکه نقشه‌های مورد نظر در تیپ‌های مختلف تهیه شده است بیان کرد: مالکان می‌توانند تیپ دلخواه خود را انتخاب کنند و طبق همان نقشه انتخابی واحد مسکونی آنان ساخته می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از استقرار آزمایشگاه بررسی مصالح ساختمانی با کیفیت در منطقه زلزله‌زده خبر داد و گفت: در این آزمایشگاه کیفیت بلوک، شن و ماسه، سیمان، میلگرد و دیگر مصالح ساختمانی بررسی می‌شود و پس از اطمینان از کیفیت مطلوب آن‌ها در ساخت مسکن استفاده می‌شود.

تابش بر بازسازی با کمک اهالی منطقه تاکید کرد و گفت: هر خانواری که در ساخت مسکن خود همکاری کند زودتر به نتیجه خواهد رسید و ساخت واحد مسکونی وی زودتر به اتمام می‌رسد.

وی از بازسازی واحدهای تجاری هم خبر داد و بیان کرد: علاوه بر بازسازی واحدهای تجاری که در اثر حادثه زلزله تخریب شده‌اند، صاحبان منازلی که خواهان ایجاد یک باب مغازه در منزل خود هستند می‌توانند از این فرصت برای ایجاد واحد تجاری استفاده کنند.

رئیس بنیاد مسکن از آموزش پیمانکاران در نحوه ساخت واحدهای آسیب دیده خبر داد و گفت: پیمانکارانی که در بازسازی واحدهای مسکونی و تجاری مشارکت دارند برای اجرای کار دقیق آموزش می‌بینند.

تابش تاکید کرد: در این بازسازی ساختمان‌های مقاوم و اصولی ساخته خواهد شد که در مقابل زلزله فرو نریزد.

وی یاد آوری کرد: در مرحله اول 1700 تا 1800 واحد مسکونی ساخته می‌شود و 900 واحد دیگر نیز تعمیر می‌شود.

انتهای پیام/66006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول