اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار بوشهر:

بازسازی اماکن مسکونی زلزله‌زده با سرعت اجرایی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: با مصوبات اخیر هیئت دولت و اختصاص اعتبارات لازم بازسازی اماکن مسکونی زلزله‌زده با سرعت اجرایی می‌شود.

بازسازی اماکن مسکونی زلزله‌زده با سرعت اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون حسنوند عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر با قدردانی از توجه دولتمردان به حل مشکلات زلزله‌زدگان اظهار داشت: برای بازسازی اماکن مسکونی، تجاری، دیوارکشی منازل و بازسازی خودروهای آسیب‌دیده از زلزله مبالغی اختصاص یافته است که در اسرع وقت اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساعات اولیه وقوع زلزله همه دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح، بسیج، سپاه، هلال احمر و دیگر دستگاه‌ها به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند، گفت: در این حادثه سه هزار واحد مسکونی بین 10 تا 100 درصد صدمه دید، 37 نفر جان باختند و 1175 نفر نیز مجروح شدند که اکنون 60 نفرشان در بیمارستان بستری هستند.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در کمتر از 18 ساعت آب، برق، تلفن و گاز که قطع شده بود، راه‌اندازی شد و راه‌های مواصلاتی نیز بازگشایی شد.

حسنوند با بیان اینکه به واسطه همدلی در استان کمترین خسارات و جراحات در اثر این زلزله ایجاد شد، تأکید کرد: برای بازگشت آرامش به منطقه، سه روز بعد از حادثه زلزله، مدارس بازگشایی شد و اکیپ‌های امدادی روانکاوی فعالیت خود را برای ایجاد آرامش مردم مصیبت‌دیده آغاز کردند.

استاندار بوشهر، راه‌اندازی رادیو همدلی در منطقه زلزله‌زده شنبه را مورد اشاره قرار داد و گفت: تا دو روز آینده بیش از دوهزار دستگاه رادیو دو موج بین آسیب‌دیدگان توزیع می‌شود.

حسنوند اضافه کرد: ما دنبال این هستیم که بخشی از وسائل زندگی مردم زلزله‌زده و دستگاه‌های خنک کننده مانند کولر و یخچال را تأمین کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع زلزله منافقان به دنبال تحریک مردم و ایجاد بحران رسانه‌ای بودند، گفت: این تحرکات مذبوحانه و مرموزانه بود و با مدیریتی که با همکاری صدا و سیما و شبکه خبر به کار گرفته شد، دسیسه‌های دشمنان شکست خورد.

حسنوند، راه‌اندازی مرکز توزیع اقلام ضروری حادثه‌دیدگان را از دیگر فعالیت‌ها دانست.

انتهای پیام/66006/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول