اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اهالی تئاتر

اردیبهشت اصفهان با «محاق» آغاز می‌شود

نمایش «محاق» به همت تالار هنر از پنجم اردیبهشت‌ماه به روی صحنه می‌رود.

اردیبهشت اصفهان با «محاق» آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، گروه تئاتر پژوهش مهر در نخستین اجرای خود در سال 1392 نمایش «محاق» اثر مرحوم اکبر رادی را آماده اجرا دارد.

این نمایش به شیوه کاملاً رئالیست به اجرا درمی‌آید و علاقمندان می‌توانند از تاریخ پنجم تا 16 اردیبهشت‌ماه ساعت 19 به تالار هنر اصفهان واقع در میدان لاله مراجعه کنند.

الهام رضایی، بهاره مهدوی و رادمهر کشانی نقش‌آفرینان این اثر جاودان هستند و در کنار آنها محراب شاپورزاده، طراح گریم، فرید رادفر، ساخت دکور، ابراهیم کمالی، مدیر صحنه، خسرو خالقی، عکاس، بهاره مهدوی، آهنگساز و امیر مسیبی نیز صدا را به عهده دارند.

پیش از این در سال 1346 این نمایش به کارگردانی عباس جوانمرد و با بازی محمود دولت‌آبادی، مهین مهرک، نصرت پرتوی، عنایت بخشی به اجرا درآمده است.

«محاق» روایتی است از یک زندگی که هریک از افراد آن با نگرش خاص خود به پیرامونشان روزگار می‌گذرانند، طبیعت انسان همواره نیل به آرامش و امنیت داشته و بدیهی است که انسان‌ها هر کدام شیوه خاص خود را برای رسیدن به آن انتخاب می‌کنند.

اما بهترین راه برای رسیدن به آسودگی خاطر رها شدن از قید عقاید بسته‌ای است که همانند غل و زنجیر روح انسان را احاطه کرده و اجازه پرواز و پریدن را از او می‌گیرند، بی‌شک غرض نویسنده از بیان این روایت این بوده است که تمام شخصیت‌های این نمایش با وجود تمام خوبی‌ها و محبت‌ها و ارزش‌های اخلاقی بازهم باید دیگر گونه بیندیشند و برای رسیدن به فضایی آرمانی و سرشار از امید و عشق به گونه‌ای دیگر بنگرند.

انتهای پیام/63007/ذ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول