اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با پایان عملیات مرمتی

مسجد قاجاری لامشان هشترود توسعه می‌یابد

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به پایان عملیات مرمتی مسجد قاجاری لامشان شهرستان هشترود، از اجرای طرح توسعه جبهه شمالی تنها مسجد تاریخی به جا مانده در این شهرستان خبر داد.

مسجد قاجاری لامشان هشترود توسعه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از هشترود، تراب محمدی ظهر امروز در بازدید از مراحل مرمت مسجد قاجاری لامشان هشترود اظهار کرد: توسعه جبهه شمالی این مسجد در مراحل پایانی بوده و سازه جدید به بنای قدیمی مسجد الحاق شده است.

وی تملک زمین، بازسازی، آرماتورسازی و پوشش سقف را از جمله اقدامات انجام گرفته در بخش الحاقی عنوان کرد و گفت: با پایان عملیات ساخت و ساز، بخش الحاقی در مرحله نازک کاری قرار دارد.

محمدی بخش جدید را شامل فضاهایی همچون شبستان خواند و با تشریح فضای داخلی مسجد خاطرنشان کرد: لامشان مسجدی شبستانی بوده و با چهار پایه ستون آجری دارای نیم طبقه کمرپوش زنانه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با توصیف زیبایی‌های طاق کلیل کمرپوش زنانه مسجد ادامه داد: مسجد لامشان به لحاظ معماری خاص، سقف و طاق‌های آجری و طاق دوقوسی کمرپوش زنانه فضای معنوی و روح بخش خاصی دارد که با گذشت زمان همچنان حفظ شده است.

محمدی سبک‌سازی پشت‌بام، استحکام بخشی طاق‌ها، خاکبرداری و بلوک‌سازی فضای داخلی و مرمت و بازسازی جبهه شرقی این مسجد، مرمت کمر پوش زنانه‌نشین، عایق‌کاری پشت بام، نماسازی، بدنه سازی، اجرای سیستم روشنایی و تهیه در و پنجره‌ها را از جمله اقدامات مرمتی انجام گرفته در این مسجد تاریخی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: به زودی توسعه جبهه شمالی مسجد به پایان رسیده و آماده بهره‌برداری از سوی مردم نمازگزار و دیندار شهرستان هشترود خواهد بود. 

انتهای پیام/60002/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول