اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه‌آفرینی گلستانی‌ها در خرداد 92 – 22

جمشیدی: مراکز MMT برای پیشگیری از اعتیاد در گلستان افزایش می‌یابد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: مراکز MMT برای پیشگیری از اعتیاد در گلستان افزایش می‌یابد.

جمشیدی: مراکز MMT برای پیشگیری از اعتیاد در گلستان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در نخستین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان در سال 1392 اظهار داشت: با محدودیت‎هایی که از سوی دستگاه قضایی در خصوص نگهداری معتادان پرخطر صورت می‎گیرد که با داشتن شرایط خاصی می‎توان این افراد را به مراکز درمان اجباری فرستاد، نمی‎توانیم به سبک و سیاق گذشته در حوزه دستگیری و مقابله عمل کنیم.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت انتخابات پیش‎رو، دستگیری معتادان پرخطر با قوت و جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان تصریح کرد: حدود دو سال از زمانی که شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر با ترکیبی جدید کار خود را با جدیت در استان گلستان آغاز کرد می‎گذرد که در این مدت خدمات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته است.

جمشیدی ادامه داد: توسعه مراکز درمانی، افزایش مراکز MMT، افزایش کمپ‎های خود معرف (ماده 15)، افزایش مراکز DIC، احداث و شروع به‎کار مرکز توسکستان و درمان اجباری بیش از 600 معتاد پرخطر دستگیر شده با حکم قضایی در این مرکز، در کنار افزایش کشفیات و دستگیری عوامل توزیع موادمخدر و همچنین کسب رتبه اول در مبارزه با مواد مخدر در کشور، تنها گوشه‎ای از اقدامات ارزشمندی است که در این حوزه در استان گلستان صورت گرفته است. 

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان گلستان با بیان اینکه رنج سنی مصرف مواد در کشور پایین آمده است، خاطرنشان کرد: این یک مسأله تأمل برانگیز و نگران‎ کننده که شاهد افزایش مصرف مواد در بین جوانان در کشور هستیم و این همان چیزی است که دشمن همواره به دنبال آن بوده است.

وی ادامه داد: از این رو همه باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشیم  و چنانچه ریشه کنی صددرصد مواد مخدر و اعتیاد مشکل است، اما می‎توانیم با نگاه دلسوزانه، همت بلند و تأکید بر اقدامات پیشگیرانه خود فضای جامعه را به گونه‎ای مدیریت کنیم تا شاهد گرایش کمتر جوانان به این پدیده شوم و خانمان‎سوز باشیم.

جمشیدی بیان داشت: موضوع اعتیاد و موادمخدر همانند سایر آسیب‎های اجتماعی از مواردی است که می‌توان با تقویت اعتقادات و باورهای دینی، تقویت ایمان، تقوا و آموزش مهارت‎ها و سبک زندگی اسلامی و انسانی، به ویژه در میان نسل جوان، شاهد موفقیت‎های چشمگیری در حوزه پیشگیری از اعتیاد باشیم.

این مسئول سه موضوع را به عنوان اولویت‎های شورا برای مبارزه با موادمخدر مطرح کرد و گفت: نخستین نکته مهم، اطلاع‎رسانی است زیرا با اطلاع‎رسانی درست می‎توان مردم را هم پای کار آورد و از این ظرفیت عظیم در راه مبارزه با قاچاقچیان، خرده‎فروشان و حتی مصرف‎کنندگان نیز استفاده کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان توسعه امکانات درمانی برای معتادان را به عنوان اولویت بعدی برشمرد و متذکر شد: زمانی که امکانات درمانی در همه نقاط استان افزایش یابد، آن عده‎ای از مردم و خانواده‎ها که با اعتیاد مواجه‎اند قطعا برای درمان خود یا افراد نزدیکشان به این مراکز درمانی مراجعه خواهند کرد.

انتهای پیام/2307/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول