اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به اهتمام دامپزشکی صورت گرفت

برگزاری 8 دوره آموزشی توسط دامپزشکی در ریگان

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت: هشت مورد کلاس آموزشی و ترویجی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی توسط دامپزشکی ریگان طی سال گذشته برگزار شد.

برگزاری 8 دوره آموزشی توسط دامپزشکی در ریگان

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: آموزش به عنوان یک بستر می‌تواند در رسیدن اهداف تعریف شده دامپزشکی مؤثر باشد از آن جا که حرفه دامپزشکی در طیف گسترده کاری و با اقشار مختلف در ارتباط است، لذا با آموزش و اطلاع‌رسانی کافی به دامداران، عشایر، همشهریان و ... می‌توان در اجرای وظایف محوله فعالیت کرد.

وی بیان داشت: به همین منظور این شبکه طی سال گذشته با برگزاری کلاس‌ها و دوره آموزشی ویژه دامداران، عشایر، زنان روستایی، دانش‌آموزان، متصدیان مراکز عرضه فرآورده‌های دامی، دهیاران و بهورزان در آگاهی‌بخشی و آشکارسازی نقش و وظایف دامپزشکی در شهرستان فعالیت کرده است.

جعفری با اشاره به اینکه امروزه نقش آموزش به عنوان یکی از مهمترین محورهای فعالیتی حرفه دامپزشکی است، عنوان کرد: یکی از مهمترین اقدامات این شبکه در یک سال گذشته برگزاری هشت مورد کلاس آموزشی و ترویجی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی بوده است که طی این کلاس‌ها تعداد 168 نفر از مددجویان و دامداران شهرستان حضور داشته‌اند.

مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: در کلاس‌های مذکور به منظور آشنایی این قشر با اصول مدیریت بهداشتـی دامداری‌ها و همچنین مطالبی درباره بیماری‌های دام و بیماری‌های قابل انتقال فیمابین انسان و دام و نحوه کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها مطرح شده است.

جعفری افزود: در کلاس‌های مذکور سعی شده است با طراحی کردن اسلایدها و به تصویر کشیدن بیماری‌ها آموزش به نحو کامل‌تر و مطلوب‌تر ارائه شود، همچنین در کلاس‌های مذکور تعداد 300 اطلاعیه آموزشی و بروشور در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: کلاس‌های مذکور با محوریت پرورش نشخوارکنندگان، پرورش شتر، شناخت بیماری پرخطر دام، شناخت بیماری انسان و دام، نحوه کنترل و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور برگزار شده است.

انتهای پیام/80014/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول