اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی:

سطح کیفی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها باید تغییر کند

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی گفت: سطح کیفی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها باید تغییر کند.

سطح کیفی مددکاری اجتماعی در زندان‌ها باید تغییر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان شمالی، محمدعلی بلوکی در نشستی با مددکاران اجتماعی زندان‌های استان به نقش مؤثر مددکاران اجتماعی در سیستم زندانبانی اسلامی اشاره کرد و افزود: از آنجا که مددکاران اجتماعی بیشترین ارتباط را با مددجویان و خانواده‌های آنان دارند لذا لازم است تا مددکاران درک صحیحی از مشکل و موقعیت زندانی داشته باشند و با مسئولیت‌ پذیری و وجدان کاری در کمک به آنان اهتمام ورزند.

وی خطاب به مددکاران اجتماعی زندان‌های خراسان شمالی به نقش برقراری ارتباط صحیح  و مؤثر اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: مددجو در بدو ورود به زندان باید از حمایت‌ها و خدمات مددکاران اجتماعی بهره ببرد چرا که این امر ضمن کمک به حل مشکلات مددجو از استرس فضای زندان نیز می‌کاهد.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی با تأکید بر ارتقای سطح کیفی خدمات مددکاری در زندان‌ها افزود: مددکاران باید با کارهای ارزشی و تخصصی خود به این حرفه مقدس در نظام زندانبانی ارتقاء جایگاه بدهند.

وی ضمن برشمردن مزیت‌های حضور مددکاران در داخل اندرزگاه‌ها، به نقش آنان در مبحث کاهش جمعیت کیفری اشاره‌ کرد و گفت: پیرو منویات ریاست سازمان زندان‌ها باید زندان‌ها در ارائه درخواست عفو به کمیسیون عفو استان و پیگیری‌های قضایی از جمله درخواست آزادی مشروط و تخفیف مجازات پیش‌قدم باشند.

بلوکی جلب رضایت از شکات، ارائه نظرات تخصصی و مشورتی در شورای طبقه بندی زندان‌ها و تعامل بیشتر با مراجع قضایی را از دیگر امور مهم واحدهای مددکاری دانست.

مدیرکل زندان‌های خراسان شمالی همچنین به شیوه نامه اخیر ستاد دیه در خصوص تلاش در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اشاره کرد و افزود: ستاد دیه استان نیز در سال گذشته با کمک و همکاری مددکاران اجتماعی و اختصاص بودجه مکفی از محل سفر مقام معظم رهبری به استان توانست موجبات آزادی بسیاری از زندانیان جرائم غیر عمد را فراهم کند و امید است تا با تلاش شما مددکاران و مساعدت‌های ستاد دیه شاهد حضور حداقلی مددجویان جرائم غیر عمد در زندان‌های خراسان شمالی باشیم.

وی تشکر از تلاش مددکاران اجتماعی زندان‌های استان خاطرنشان کرد: مشکلات و چالش‌های مددکاری زندان در چارچوب انجام وظایف قانونی و سازمانی برطرف خواهد شد.

مسئول مددکاری زندان‌های خراسان شمالی نیز با ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله واحدهای مددکاری زندان‌ها، جلب رضایت بیش از 200 شاکی مددجویان زندان‌های استان توسط مددکاران اجتماعی و تلاش در راستای آزادی 160 زندانی جرائم غیر عمد را از فعالیت‌های بارز واحدهای مددکاری زندان‌های خراسان شمالی در سال 91 اعلام کرد.

رضا استاجی ارائه خدمات قضایی و حمایتی از جمله معرفی خانواده زندانیان نیازمند به انجمن‌های حمایت از زندانیان، کمیته امداد و دیگر نهادهای حمایتی را از دیگر خدمات ارائه شده توسط مددکاران برشمرد.

انتهای پیام/63001/و/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول