اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک:

یادواره شهید جهان‌پناه و شهدای گردان تکاور در اراک برگزار می‌شود

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک از برگزاری یادواره شهید محمود جهان‌پناه و شهدای گردان تکاور قمر بنی‌هاشم (ع) در اراک خبر داد.

یادواره شهید جهان‌پناه و شهدای گردان تکاور در اراک برگزار می‌شود

سید عطاء‌الله میرکمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این یادواره پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه ساعت 10 صبح در گلزار شهدای اراک برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: سخنرانی، مداحی و گلباران قبور پاک و مطهر شهدا از برنامه‌های مهم این یادواره است.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج اراک هدف از برگزاری این یادواره را گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود جهان‌پناه و شهدای گردان تکاور قمر بنی‌هاشم (ع) عنوان کرد و گفت: گردان تکاور قمر بنی‌هاشم (ع) در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 59 شهید تقدیم انقلاب کرده است.

شهید محمود جهان‌پناه فرمانده دلیر گردان قمر بنی هاشم (ع) در تیرماه 1342 در شهرستان بهبهان دیده به جهان گشود.

وی همان زمان که رهبرش فرمود «سربازان من هم‌اکنون در گهواره‌ها شیر می‌خورند» چهارساله بود که پدرش در مبارزه با سوداگران مرگ جان خود را از دست داد و پس از مدتی یکی از برادرانش در دفاع از مظلومی مورد ضرب و شتم قرار گرفت و دار فانی را وداع گفت.

در چنین شرایطی، خانواده وی به اراک نقل مکان کردند و محمود با مشکلات بسیار زیاد ولی با اراده‌ای مردانه و قوی و ایمانی راسخ تحصیلات ابتدایی و راهنمایی خود را به همراه جلسات قرآن و مجالس مذهبی با موفقیت به پایان رساند.

با شروع مبارزات ملت حزب‌الله با دلی محکم و ایمانی سرشار در تظاهرات و راهپیمایی‌ها حضوری فعال داشت و حتی مورد ضرب و شتم چکمه‌پوشان طاغوت قرار گرفت که تا مدت‌ها اثر پوتین‌های آن دژخیمان بر صورت نورانی و معصومش به جای مانده بود.

از آن زمان بود که محمود دیگر نه به خود بلکه به خانواده‌اش نیز تعلق نداشت و چون شمعی می‌سوخت تا اسلام را به عینیت برساند.

با پیروزی انقلاب، محمود به پاسداری از آن برخاست و همزمان با ادامه تحصیلات خود در انجمن اسلامی دبیرستان و بسیج به مبارزه با منافقین و گروهک‌های وابسته پرداخت.

پس از اتمام دوره دبیرستان و أخذ دیپلم در سال 60 به عضویت سپاه درآمد و در همان سال بود که به همراه برادرش حمید مورد توطئه ترور قرار گرفت اما توطئه دشمن بی‌هدف ماند.

محمود با اصرار زیاد به مسئولین سپاه، بارها عازم جبهه‌ها شد و در عملیات شیاکوه مورد اصابت ترکش قرار گرفت و در عملیات فتح‌المبین و بیت‌المقدس شرکت کرد و در عملیات رمضان برادر بزرگترش (حمید) شهید و مفقود‌الاثر شد.

در عملیات والفجر مقدماتی و والفجر دو و سه شرکت و پس از مراجعت ازدواج کرد.

در عملیات والفجر هشت از ناحیه صورت مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در سال 65 خداوند به او یک پسر به‌نام محمدحسین عطا کرد.

هنوز محمدحسین 20 روزه بود که مجدداً عازم جبهه شد و این بار با سمت فرماندهی گردان قمر بنی‌هاشم (ع) در عملیات فکه شرکت کرد و در اولین روز ماه مبارک رمضان مورد اصابت گلوله مستقیم تانک بعثیان قرار گرفت و سرش را چون مولایش حسین (ع) در راه معشوق هدیه کرد و بی‌سر به ملاقات یار رفت.

مقامش متعالی و درجاتش افزون و راهش پر رهرو باد.

انتهای پیام/87004/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول