اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت:

صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها با قاطعیت بررسی می‌شود

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت گفت: صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستاهای رشت با قاطعیت و رعایت مقررات بررسی می‌شود.

صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها با قاطعیت بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اهمیت شوراها کمتر از نمایندگی نیست زیرا نقش مهمی در عمران و آبادانی شهر و روستا و برطرف شدن مشکلات مردم دارند.

با توجه به برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و نقش هیئت نظارت در بررسی صلاحیت‌های نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستای استان گفت‌وگوی تفصیلی با حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم میرحسینی اشکوری رئیس هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهرستان رشت و حومه ترتیب داده‌ایم که می‌خوانیم:

فارس: با توجه به اینکه شما چندین دوره رئیس هیئت نظارت شورای نگهبان گیلان بودید چه طور شد که در این دوره ریاست هیئت نظارت شوراهای اسلامی شهرستان رشت و حومه را پذیرفتید؟

-اهمیت فعالیت شوراهای شهر بر کسی پوشیده نیست و در گذشته چنین مطرح بود که هیئت نظارت شوراها سخت‌گیری نمی‌کنند و هر کس با هر گونه وضعیتی می‌تواند تایید شود که عملاً چنین بود.

آن شجاعت و قاطعیتی که در نظارت شورای نگهبان وجود داشت در نظارت شوراها نبود و برخی افراد نامطلوب و ناصالح بدون داشتن شرایط لازم در شوراها راه پیدا می‌کردند و بنده مسئولیت فعلی را قبول کردم تا حداقل این سنت غلط در شهرستان رشت و حومه شکسته شود و ثابت می‌کنیم که نظارت شوراها مانند نظارت شورای نگهبان با شهامت و قاطعیت عمل می‌کند.

فارس: به نظر شما اهمیت شورای شهر و مهم‌ترین شرایط نامزدهای شورای شهر و روستا چیست؟

-به نظر بنده اعضای شوراها علاوه بر شرایطی که مربوط به صلاحیت آنها است و باید در هیئت‌های اجرایی و نظارت احراز شود، تخصص و توان ویژه‌ای برای اصلاح امور شهر و روستا را نیز باید داشته باشند.

در شوراها باید افراد متعهد و باانگیزه‌ خدمت حضور یابند نه برای پر کردن جیب خود، اطرافیان و نزدیکانشان، ما در گذشته در تمام دوره‌ها این مشکل را داشته‌ایم و افرادی انتخاب می‌شدند که تخصص و کاردانی لازم را نداشتند و یا متعهد و خداترس نبودند و هیچکدام از این دو شرط و تخصص و تعهد را نداشتند و حتی افرادی که از طریق شورای نگهبان رد صلاحیت شده بودند برای شورای شهر تایید و انتخاب شدند و نتیجه‌اش دستگیری تعدادی از این افراد متخلف شورای شهر رشت شد که نباید اجازه دهیم این امر تکرار شود.

فارس: هیئت نظارت بر انتخابات شورای شهر در این دوره چگونه عمل می‌کند؟

-بنده در گذشته نشان داده‌ام که اهل مسامحه و سازشکار نیستم و طبق قانون و برابر مقررات عمل می‌کنیم و هیچ‌ توصیه‌ای را از کسی نمی‌پذیریم و در هیئت نظارت شوراها سلیقه‌های مختلفی حضور دارند و بقیه اعضا حق‌مدار و هماهنگ هستند.

بنده در اجرای حق و رعایت دقیق و مقررات اصرار دارم و اگر مراجع چهارگانه، هیئت‌های اجرایی و دیگر دست‌اندرکاران امر انتخابات همکاری لازم را با ما داشته باشند اجازه نمی‌دهیم مانند دوره‌های گذشته افراد مسئله‌دار و غیرصالح در شورای شهر کلانشهر رشت و حومه راه پیدا کنند.

فارس: اصل بی‌طرفی در هیئت نظارت انتخابات چگونه رعایت می‌شود؟

-تاکنون در کار هیئت نظارت بر انتخابات دخالت و یا توصیه‌ای نداشته‌ایم و به رعایت بی‌طرفی و اجرای دقیق قانون تاکید داریم.

فارس: حضور گسترده مردم در انتخابات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

-ابتدا از نامزدهای انتخاباتی می‌خواهم در صورتی که خود را شایسته شرکت نمی‌دانند و یا دارای مشکلات مالی و سیاسی و... هستند از ثبت‌نام خودداری کنند.

اینگونه افراد بدانند دوره چهارم شورا مانند دوره‌های قبل نیست و ما اهل تعارف و توصیه نیستیم و با کمال قاطعیت و با رعایت قانون عمل می‌کنیم.

به رای دهندگان توصیه می‌کنم فریب شعار دروغین کاندیداها را نخورند و به صورت جریانی، گروهی و قبیله‌ای به موضوع نگاه نکنند و با حماسه و شور به میدان بیایند و با بصیرت و شعور افراد را انتخاب کنند و در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، حماسه‌ای بزرگ دیگر بیافرینند و آبروی گیلان را حفظ کنند.

مردم گیلان با حضور پرشور خود نشان دهند که دیندار، بیدار و ولایت‌مدار هستند و در هیچ شرایطی دست از آرمان‌های انقلاب و امام (ره) بر نمی‌دارند و با تمام قدرت از دین، نظام و رهبری حمایت می‌کنند.

انتهای پیام/84002/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول