اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت تنکابن:

مصرف «فست فودها» سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است

رئیس شبکه بهداشت شهرستان تنکابن گفت: مصرف بیش از حد فست فودها و غذاهای فرآوری شده سلامت افراد جامعه را به مخاطره انداخته است.

مصرف «فست فودها» سلامت جامعه را به مخاطره انداخته است

نیما نژادمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن اظهار داشت: در گذشته برای ارتقای سلامت جامعه متولیان امر تلاش می‌کردند تا بیماری‌های واگیر را کنترل کنند اما امروزه به دلیل رشد علوم پزشکی، بیشتر آمار مرگ و میر به بیماری‌های غیرواگیر که عمده آنها بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و طی چند سال اخیر افزایش آمار حوادث به ویژه تصادفات است، تعلق گرفته است.

وی افزود: عدم توجه به عادات درست مصرف غذایی و رویکرد به مصرف مواد غذایی ارگانیک و همچنین مصرف بیش از حد فست فودها و غذاهای فرآوری شده سلامت افراد جامعه را به مخاطره انداخته است و در این راستا بهترین راهکار پیشگیری است به همین منظور باید برای حل مشکل اصلاح الگوی مصرف و زندگی را سرلوحه کار قرار دهیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنکابن پرداختن به ورزش و فعالیت‌های منظم روزمره، اهمیت دادن به آرامش در زندگی و پرهیز از استرس، برقراری روابط سالم با دیگران، دوری از مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر حائز اهمیت ویژه‌ای است و باید آنها را جدی بگیریم.

نژادمقدم در ادامه افزود: هدف ما از برگزاری برنامه‌های هفته سلامت بررسی مسائل اجتماعی و اقتصادی و تدوین جدول تفضیلی برای حل مشکلات پیش روی سلامت جامعه و تهدیدهای آن است که سلامت جامعه را هدف قرار داده است.

وی تصریح کرد: ما در راستای رشد میزان سلامت جامعه با برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم عملکردها را ورد پایش قرار داده و بررسی کنیم تا چه میزان برنامه‌ریزی‌ها محقق شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت تنکابن گفت: ما در هفته سلامت برنامه‌های خوبی را برای ارتقای سلامت جامعه با همکاری فرمانداری و سایر دستگاه‌های اداری و اجرایی مرتبط برگزار کردیم که همگی آنها برنامه‌محور بودند و در طول سال نیز این همکاری و هماهنگی با مسئولان ذی‌ربط به ویژه دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی برای حل مشکلات روستاها داریم که نتایج مطلوبی در پی داشته است اما کافی نیست و باید این امور بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نژادمقدم از جمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته سلامت شهرستان تنکابن را به‌ صدا درآمدن زنگ سلامت مدارس، برپایی چادرهای اطلاع‌رسانی و تست‌های رایگان فشار خون در آنها در سطح شهرهای شهرستان، سالمندان، کارکنان شبکه بهداشت و همیاران و برگزاری همایش‌های پیاده‌روی و ورزشی در چندین مورد، برگزاری همایش غذای سالم، سخنرانی‌های متعدد به ویژه پیش از خطبه‌های نماز جمعه عنوان کرد.

وی در پایان گفت: رژیم غذایی و تغذیه سالم، پرداختن به فعالیت‌های منظم ورزشی،  دوری از مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر، برقراری روابط سالم و پرهیز از استرس و به‌طور کل اصلاح ساختار و فرهنگ زندگی می‌تواند به ارتقای سلامت خانواده و افزایش سطح سلامت جامعه منتهی شود.

انتهای پیام/86020/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول