اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

ذی‌حسابان کنترل‌کننده نظام مالی دستگاه‌ها هستند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ذی‌حسابان همراه، همکار و کنترل‌کننده نظام مالی دستگاه‌ها هستند.

ذی‌حسابان کنترل‌کننده نظام مالی دستگاه‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج صبح امروز جلسه ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با حضور استاندار این استان در سالن شماره دو استانداری برگزار شد.

سید حسین صابری اظهار کرد: ذی‌حسابان نقش مشاور مدیر هر دستگاهی را برعهده دارند از این رو این افراد مشاور و ناظر بر دستگاهی هستند که پول دریافت می‌کند و مدیر دستگاه چگونه پول می‌گیرد و قانون در آن اداره رعایت می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد رعایت قانون در هر دستگاهی را مهم و مناسب عنوان کرد و گفت: قانون ضعیف‌تر اگر در جامعه اجرا شود به نفع جامعه است، از این رو وجود ضعف سبب عدم اجرای قانون نمی‌شود و ضعف‌ها انتقال و برطرف می‌شود.

صابری ذی‌حسابان دستگاه‌های اجرایی را همراه، همکار و کنترل کننده نظام مالی دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: رعایت کلی و قانونی حاکم بر آن اداره و دستگاه هستند و نظم، انضباط، همراهی و همکاری از ویژگی‌های مهم ذی‌حسابان است.

وی اذعان کرد: بین ذی‌حساب و دیوان محاسبات تفاوتی وجود دارد؛ که مدنظر قرار نمی‌گیرد؛ ذی‌حساب مسئول کنترل‌کننده قبل از خرج بوده و حوزه حسابداری دستگاه باید زیر نظر ذی‌حساب باشد و ذی‌حسابان ناظر بر عملکرد قبل از خرج هستند و  دیوان محاسبات قبل از خرید است.

مسئول ارشد اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد برقراری رابطه تعامل‌انگیز بین مدیر، دیوان محاسبات و ذی‌حسابان را مهم برشمرد و گفت: کلیه نهادها، دستگاه‌ها و ادارات باید به رعایت قانون پایبند باشند و در همه موارد این اصل را نیز مدنظر قرار دهند.

این مسئول ملاک قانون را ضابطه اجرایی بودجه بیان کرد و گفت: ذی‌حسابان از خرید‌های بدون اعتبار جلوگیری کنند و رخدادهای مغایر قانون را به رئیس سازمان و مسئول ارشد استانی نیز گزارش دهند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ادارات و نهادهای اجرایی باید از خرید جنس خارجی پرهیز کنند مگر این‌که اجتناب‌ناپذیر باشد از جمله خرید برخی کالاهای بیمارستانی و ضروری که مشابه داخلی نداشته باشد و مصرف کردن آن نیز  نهایت نفاق است.

انتهای پیام/82011/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول