اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

مردم در دور چهارم شوراها بصیرت بیشتری دارند

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز گفت: مردم بعد از سه دوره حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نتیجه حرف‌ها و وعده‌ها را رصد کرده و با بصیرت بیشتری وارد میدان می‌شوند.

مردم در دور چهارم شوراها بصیرت بیشتری دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی زحمتکش دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: ثبت‌نام دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز آغاز شد و در مهلت قانونی از طرف فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها دنبال می‌شود.

وی افزود: تمام کسانی که پا به عرصه ثبت‌نام شوراها گذاشته‌اند باید با شناخت مسائل شهرداری و شورا قدم به میدان گذاشته و بدانند که چهار سال عمر شورا زمانی برای تجربه کردن و آزمون و خطا نیست.

زحمتکش تصریح کرد: مردم انتظار دارند کسانی وارد کار شوند که بتوانند تهیه طرح‌ها و لوایح کارساز را انجام دهند و نظارت صحیحی بر شهرداری و دهیاری داشته باشند بنابراین اساسی‌ترین شاخصه کسانی که باید در رقابت حضور پیدا کنند همین موضوع است.

وی ادامه داد: به دلیل همزمانی انتخابات شوراها با ریاست جمهوری از طرف مردم استقبال بیشتری از انتخابات شورا شده و جو سیاسی آن انتخابات باعث می‌شود سلایق شرکت‌کننده در شورا نیز متنوع‌تر شود.

عضو شورا باید وقت بگذارد

به گفته وی، افراد کاندیدا باید صادقانه با خود قضاوت کنند که چه باری را می‌توانند از دوش مردم بردارند و اینکه آیا فرصت کافی برای حضور در جلسات شورا را دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابراز داشت: کاندیداها برای توسعه یک شهر و روستا باید دارای نگاهی همه‌جانبه‌نگر و فراگیر بوده بدون اینکه منافع شخصی یا گروهی را مد نظر قرار دهند تنها رضای خدا و خدمت به مردم را پیشه خود سازند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با توجه به افزایش تعداد نفرات شورای شهر شیراز در دور چهارم این شورا از نظر تجربی در جایگاه بالاتری نسبت به دور سوم قرار داشته باشد.

به گزارش فارس، مهدی خانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه از برگزاری جلسه سیاسی در فرهنگ‌سرای طاووسیه سئوال کرد و خواستار آن شد که در صورت صحت این موضوع، شهرداری در مورد هزینه‌کرد از اموال عمومی برای مسائل انتخاباتی و وارد کردن طیفی خاص به عنوان کاندیدای شورا توضیح دهد.

به گزارش فارس، در این اواخر برخی از سازمان‌ها و ارگان‌هایی که بیت‌المال را در اختیار دارند، به بهانه‌های گوناگون اقدام به برگزاری نشست‌ها و همایش‌هایی با عناوین مختلف می‌کنند که هدفی جز تبلیغ افراد مورد نظر برای ورود به شورای اسلامی این شهر ندارند.

از جانب دیگر شهروندان خسته از تنش‌ها و درگیری‌های به وجود آمده در چند دور شورای این شهر، امید دارند که در دور بعدی، کارآمدی، داشتن برنامه، ولایت‌مداری عملی و عینی، در مشخصه‌های افرادی که به این شورا راه می‌یابند را مشاهده کنند و خستگی سال‌ها تحمل این‌گونه رفتارها را از تن به در کنند.

انتهای پیام/2448/ق30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول