اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قرچک:

‌ولایت اهل بیت (ع)‌ وسیله تقرب به خداست‌

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: دانش‌آموزان سرمایه اصلی کشور و آینده‌سازان جامعه اسلامی هستید.

‌ولایت اهل بیت (ع)‌ وسیله تقرب به خداست‌

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک به‌منظور پاسخ‌گویی به سئوالات جوانان در جمع دانش‌آموزان این شهرستان ضمن تشکر از مسئولان آموزش و پرورش شهرستان قرچک در گسترش فعالیت‌های دینی و مذهبی در مدارس و فراهم کردن زمینه برگزاری نماز جماعت، حضور در بین دانش‌آموزان را توفیق بزرگی دانست که باید خداوند را به خاطر آن شکرگزاری کرد چراکه سرمایه اصلی کشور و آینده سازان فردای جامعه اسلامی همین دانش‌آموزان هستند.

امام جمعه شهرستان قرچک گفت: پروردگار عالم همان‌طور که در سوره مبارکه حمد می‌خوانیم هم خالق ماست وهم ربّ و پرورش دهنده و نشان دهنده راه خیر و شربه ما است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما خدا را شاکریم که به ما نعمت بزرگی به نام عقل داده و از همان روز اول می‌دانیم که از کجا آمده‌ایم و به کجا قرار است برویم.

‌اسماعیلی ادامه داد: بزرگترین سئوالی که فکر انسان‌ها را به خود مشغول کرده این است که «ازکجا آمده‌ام و به کجا قرار است بروم؟))  و آیه استرجاع در قرآن کریم این سئوال ما را به‌خوبی پاسخ داده است.

امام جمعه شهرستان قرچک عنوان کرد: آیه استرجاع «انالله وانا الیه راجعون» شرح حال و چراغ راه انسان‌های زنده است برخلاف بعضی از افراد که وقتی این آیه را می‌شنوند فکر می‌کنند کسی فوت کرده است.

ولایت اهل بیت (ع)، وسیله تقرب به خداست 

امام جمعه قرچک در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به آیه 35 سوره مائده عنوان کرد: خداوند متعال می‌فرمایند «ای اهل ایمان برای نزدیک شدن به خدا از وسیله استفاده کنید.» این وسیله در روایات ائمه علیهم‌السلام به ولایت اهل بیت (ع) تفسیر شده است. و ولایت اهل بیت (ع) همان ولایت الهی است .

وی تاکید کرد: پیامبر مدت 23 سال برای هدایت و نجات مردم و ترویج دین مقدس اسلام تلاش و کوشش کرد و سختی‌های بسیاری کشید و باتوجه به آیات قرآن کریم، محبت و مودت به اهل بیت (ع) را به‌عنوان اجر و مزد رسالت خود بیان کرد و محبت به اهل بیت (ع) به تنهایی کافی نیست بلکه پذیرفتن اندیشه آنان و عمل به سیره و گفتار آنان می‌تواند ما را عاقبت به خیر کند.

امام جمعه شهرستان قرچک در پایان دانش‌آموزان را به استفاده مناسب از فرصت جوانی و داشتن هدف برای آینده توصیه کردند و از آنان خواستند قدردان نعمت‌های الهی به‌وی‍ژه نعمت پدر و مادر و معلمان خود باشند.

‌اسماعیلی در ادامه به‌صورت چهره به چهره با دانش‌آموزان دیدار و گفت‌و‌گو کرد و به سئوالات آنها پاسخ داد.

‌انتهای پیام/2462/ش30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول