اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از زلزله بوشهر صورت گرفت

واگذاری بازسازی 1000 واحد مسکونی به فارس

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس از واگذاری عملیات بازسازی یک‌هزار واحد مسکونی زلزله‌زده در استان بوشهر توسط بنیاد مسکن فارس خبر داد

واگذاری بازسازی 1000 واحد مسکونی به فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی نقی لقمانی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بنابر تصمیمات وزارت کشور در مدیریت بحران فارس، در زمان حوادث غیرمترقبه استان معین بوشهر محسوب می‌شود و از همین رو باید در زمینه مسائل ساخت و ساز و بازسازی به این استان یاری برساند.

وی افزود: در این زمینه بر خلاف سایر نقاط کشور که تسهیلات 12 میلیارد و 500 میلیون تومانی در اختیار افراد قرار می‌گیرد، تسهیلات زلزله‌زدگان 150 میلیون ریال است و مشکل ضمانت بانکی آنان نیز به شکل ضمانت زنجیره‌ای افراد رفع شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز نخستین محموله میل‌گرد از استان فارس به بوشهر بارگیری شد تا برای ساخت یک‌هزار واحد تعهد شده مورد استفاده قرار گیرد.

لقمانی تصریح کرد: در همین زمینه در استان فارس تاکنون بیش از 185 هزار واحد مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده و حدود 140 تا 150 هزار واحد نیز غیرمقاوم است.

وی ادامه داد: در این زمینه به روستائیان توصیه می‌کنیم که در شرایط عادی برای دریافت تسهیلات و مقاوم‌سازی منازل خود اقدام کنند و این کار را به شرایط نامساعد و حوادث غیرمترقبه وا نگذارند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی فارس در این نشست بیان کرد: در سال 91 در بخش مسکن روستایی 13 هزار و 490 واحد با رقمی معادل 143 میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد چهار و پنج درصد به اتمام رسید.

وی بیان کرد: در بخش مسکن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر نیز در سال گذشته بیش از 7 هزار واحد به بهره‌برداری رسید که هزینه تکمیل و افتتاح این واحدها 310 میلیارد تومان بود.

به گفته لقمانی، سال گذشته استان فارس با بیش از 4 هزار قطعه زمین، مقام نخست واگذاری زمین در سطح روستاها را در کشور کسب کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: با اعتبار 6.2 میلیارد تومان در 236 روستا طرح هادی در حال انجام و 21 پروژه در این زمینه تاکنون به اتمام رسیده است.

لقمانی اضافه کرد: در حال حاضر 86 درصد روستاهای بالای 50 خانوار این استان طرح مصوب دارند و 14 درصد روستاهای فارس فاقد طرح هادی هستند که بیشتر شامل روستاهای کم‌جمعیت با تعداد خانوار اندک است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان فارس در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در سال جاری تامین اعتبار 30 هزار مسکن روستایی انجام شد، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده از مانده تسهیلات سال گذشته اعتبار ساخت 30 هزار مسکن روستایی ابلاغ شد که باید تا تیر ماه سال جاری جذب شود.

انتهای پیام/2448/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول