اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد

تشکیل پرونده سلامت در مراکز دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از تشکیل پرونده سلامت در تمام مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد و گفت: هر پزشکی که زودتر نسبت به ثبت نام از مردم اقدام کند، سودمند است.

تشکیل پرونده سلامت در مراکز دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان پیش از ظهر امروز در آئین اختتامیه هفته سلامت و مراسم تجلیل از فعالان عرصه سلامت استان همدان با تشکر از فعالان عرصه سلامت در این هفته اظهار کرد: در سال جاری به دنبال ایجاد و تقویت پزشک خانواده و نظام ارجاع هستیم که بتوانیم در این دو مورد تحولی ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه پزشک خانواده از مزایای بسیاری برخوردار است، افزود: در برخی مواقع مردم از بیماری‌هایی که دارند، بی‌اطلاع هستند به طوری که در طرح پزشک خانواده یک پزشک به صورت رایگان فرد را معالجه و چکاپ می‌کند و فرد می‌تواند در صورت وجود بیماری در موعدی زودتر درمان کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به شعار سال با عنوان «فشار خون را جدی بگیریم» افزود: این بیماری به گونه‌ای بیماری خاموش است و یا جدی گرفته نمی‌شود، به همین علت برای جدی گرفتن این بیماری باید، پزشک خانواده جدی‌ گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین پرونده الکترونیک پزشک خانواده برای امام جمعه همدان تشکیل شد، افزود: از این پس تمام مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی اقدام به تشکیل پرونده سلامت می‌کنند که هر کس زودتر نسبت به این امر اقدام کند، سودمند است.

صفی‌آریان با اشاره به مرکز تحقیقات طاعون در روستای «اکن‌لو» نیز یادآور شد: در این روستا آخرین مورد طاعون که دیده شده بود فردی فرانسوی به این روستا آمده و مرکزی برای تحقیقات طاعون ایجاد کرده بود اما اکنون این مرکز همانطور باقی مانده است.

وی اضافه کرد: انستیتو پاستور همدان به دنبال احیای دوباره این مرکز و اختصاص آن به تحقیقات بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان است که باید سعی کنیم، پشتکار لازم را داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به تحریم‌هایی که دشمنان با شدیترین تحریم‌ها با نظام مقابله می‌کنند، افزود: مردم با مقابله در برابر تحریم‌ها، توانستند دشمنان را به زانو درآورند و دشمنان را مأیوس کنند.

وی با اشاره به حماسه اقتصادی سال 92 اذعان کرد: در کشور ما پس از میزان ارزی که برای تجهیزات نظامی است، دومین میزان ارز مربوط به دارو، شیر خشک و تجهیزات پزشکی است.

صفی‌آریان اضافه کرد: در شرایطی که به سختی ارز وارد کشور می‌کنیم، علوم پزشکی دومین مصرف کننده دارو است که باید بتوانیم داروها را مدیریت کنیم.

وی با اشاره به عادات غلط مردم که از دستگاه‌های پیشرفته زیاد استفاده می‌کنند، بیان داشت: در سال حماسه اقتصادی برخی شیوه‌های درمانی تکراری، ضربه‌های اقتصادی به سیستم درمان می‌زنیم.

وی در پایان با اشاره به عدم حضور مسئولان در اختتامیه هفته سلامت یادآور شد: عدم حضور مسئولان همدان در اختتامیه هفته سلامت، یا به علت تراکم کاری است و یا اینکه سلامت در اولویت آخر کاری آنها قرار دارد.

انتهای پیام/89003/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول