اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مازندران:

قرآن باید در تمام شئون زندگی‌ جاری شود

رئیس دانشگاه مازندران گفت: کتاب آسمانی باید در همه شئون زندگی‌مان جاری شود.

قرآن باید در تمام شئون زندگی‌ جاری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، آزمون کتبی رشته‌های حفظ و بخش کتبی مرحله منطقه‌ای دانشگاه مازندران ویژه بیست و هشتمین دوره مسابقات منطقه‌ای قرآن کریم دانشجویان کشور بعدازظهر امروز در سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری دانشگاه مازندران آغاز شد.

احمد احمدپور رئیس دانشگاه مازندران در ابتدای این مسابقات در سخنانی گفت: قرآن رستگاری مردم جهان را تضمین می‌کند و این کتاب آسمانی فتح‌کننده قله‌های بلند عزت و چکیده جهان هستی است.

رئیس دانشگاه مازندران ادامه داد: امام محمد باقر(ع) قرآن را همانند خورشید و ماه توصیف کرده‌اند که صحنه زندگی انسان‌ها را روشن کرده‌است.

احمدپور در ادامه قرآن را نور، شفا و بهار در زندگی بشر دانست و به روایتی از پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: ایشان خطاب به سلمان فارسی فرموده‌اند:« ثواب قرائت هر آیه قرآن به اندازه ثواب 100 شهید و ثواب قرائت هر سوره به اندازه ثواب پیامبری است که تبلیغ دین کرده باشد».

وی گفت: قاریان قرآن و کسانی که بر خواندن و تعمیق در این کتاب آسمانی ممارست می‌ورزند دارای جایگاه ویژه‌ای هستند به طوریکه ملائکه بر ایشان طلب استغفار می‌کنند و بهشت مشتاق دیدارشان خواهد بود.

رئیس دانشگاه مازندران افزود: این کتاب آسمانی باید در همه شئون زندگی‌مان جاری شود.

وی اذعان داشت: این مسابقات می‌تواند در تعدیل نگرش جامعه به قرآن تأثیر بسزایی داشته باشد.

وی با بیان اینکه یکی از رسالت‌های دین آموزش مهارت‌های زندگی کردن به پیروان خویش است، گفت: برگزاری مسابقات قرآنی در بخش‌های دانشجویی که دربرگیرنده نسل جوان جامعه است نقش بسزایی در ایجاد نشاط و شادمانی مومنانه در زندگی خواهد شد.

احمدپور در پایان با ارزشمند دانستن حضور دانشجویان در این مسابقات ابراز امیدواری کرد تا شاهد تجلی بیش از پیش آداب و خلق و خوی قرآنی در جامعه به ویژه در میان جوانان باشیم.

انتهای پیام/86025/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول