اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر در گفت‌وگو با فارس خبر داد

خسارت 220 میلیارد تومانی به مناطق زلزله‌زده دشتی

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: بر اساس آخرین برآورد صورت گرفته، 220 میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی خسارت وارد شده است.

خسارت 220 میلیارد تومانی به مناطق زلزله‌زده دشتی

شاپور رستمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان دشتی، گفت: کار خدمات‌رسانی در حد پتو، چادر و زیرانداز در تمام نقاط زلزله‌زده شهری و روستایی شب گذشته به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: از امروز در بحث مواد غذایی، آذوقه و آب سعی و تلاش ما این است تا این نیازمندی‌ها را در منطقه تامین کنیم.

رستمی اضافه کرد: توزیع مواد غذایی در این مناطق فقط بر عهده جمعیت هلال احمر است و با توجه به هماهنگی‌هایی که به عمل آمده، با نظارت دانشگاه علوم پزشکی صورت می‌گیرد و توزیع موادغذایی و تامین آب شرب، این دو بخش در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار پاکسازی در مدارس و ادارات دولتی در حال انجام است، گفت: در بحث پاکسازی معابر، پیاده‌روها و اماکن دولتی که از روز گذشته آغاز شده، تلاش ما این است تا تمام اماکن دولتی را در این منطقه پاکسازی کنیم و مکانی توسط محیط زیست در نظر گرفته شده تا آنها را در این مکان تخلیه کنند.

رستمی یادآور شد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که مسئولیت بازسازی مناطق زلزله‌زده را برعهده دارد با استفاده از امکانات دولتی خود سعی می‌کنند که به مرور زمان کار آواربرداری را شروع کنند و در کوتاهترین زمان و پس از آواربرداری کار ساخت را شروع خواهند کرد.

وی با اشاره به میزان خسارت‌هایی که تا‌کنون اعلام شده است، گفت: مبلغ  29 میلیارد و 900 میلیون تومان در بحث تاسیسات زیربنایی مانند آب، برق، گاز و ... خسارت وارد شده است.

رستمی خاطرنشان کرد: چهار هزار و 700 واحد از اماکن شهری و روستایی از 30 تا 100 درصد تخریب شده‌اند که در این بخش معادل 124 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر افزود: در بحث اماکن عمومی که شامل مسجد، مدارس، ادارات و نهادها و... می‌شود، مبلغ 16 میلیارد و 500 میلیون تومان خسارت داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: خسارت‌هایی که به وسایل منازل مردم وارد شده، مبلغ 20 میلیارد و 200 میلیون تومان است.

رستمی گفت: به بخش کشاورزی که عمده آنها در بحث دام است، مبلغ 30 میلیارد تومان خسارت وارد شده است.

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: در مجموع برآوردی که تا امروز انجام شده، مبلغ 220 میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی خسارت وارد شده است.

انتهای پیام/66001/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول