اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو ستاد فاطمیه کشور عنوان کرد

ارزیابی مناسب طرح حرم تا حرم یاسوج / الگو پذیری طرح برای دیگر استان‌ها

عضو ستاد فاطمیه کشور اجرای طرح حرم تا حرم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این طرح می‌تواند برای دیگر استان‌ها الگوی موثری باشد.

ارزیابی مناسب طرح حرم تا حرم یاسوج / الگو پذیری طرح برای دیگر استان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج حجت‌الاسلام علیرضا ایمانی عصر امروز در جمع خبرنگاران مرکز کهگیلویه و بویراحمد ضمن تسلیت به مناسبت سوگواری یاس نبوی، حضرت فاطمه زهرا «س» به تشریح صفات آن بانوی پاکدامن پرداخت و اظهار کرد: فضائل صدیقه اطهر غیر قابل فهرست کردن بوده، که عمده صفات حضرت زهرا «س» که دنیایی از فضائل بوده؛ صدیقه، مطهره، طاهره، بتول، شهیده، مرضیه، راضیه، عذری و ...است.

مدیر گروه مطالعات تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی صفات حضرت زهرا را معنا‌دار و غیر قابل دست یافتنی به آنها عنوان کرد و گفت: برای ما همین بس؛ که پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند « فاطمة سیدة النساء العالمین؛ من الاولین و الآخرین» است.

حضرت زهرا «س» سرور زنان عالم است

حجت‌الاسلام ایمانی ادامه داد: سرور همه زنان جهان از جهان هستی تا قیامت؛ بزرگوارترین آن حضرت زهرا «س» است.

عضو ستاد فاطمیه کشور مقام حضرت زهرا «س» را مقامی نسبتا دست نیافتنی دانست و گفت: همه مقامات کسب شده حضرت زهرا «س» موهبت الهی نبوده و بخش دیگری از آن به صورت اکتسابی به حضرت زهرا برمی‌گردد.

این مسئول کشوری خاطرنشان کرد: فاطمه دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت است، که چنین مقاماتی را آن بانوی بزرگوار و پاکدامن بدست آورده است.

عزاداری به صورت راهپیمایی موثر واقع می‌شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تاثیر عزاداری یاس نبوی به صورت راهپیمایی چگونه است؛ گفت: برگزاری مجالس، محافل و راهپیمایی‌های باشکوه و گسترده بسیار موثر و اثر گذار بوده و می‌توان به معصومین (ع) نزدیک شد و هر چه فاصله کمتر شود و ارتباط بیشتر باشد؛ می‌توان همچون ائمه شکل گرفت و الگوبرداری کرد.

مدیر گروه مطالعات تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب اسلامی اذعان کرد: اگر مراسمات و راهپیمایی‌ها صرفا عزاداری و پیراهن عزا پوشیدن باشد و درسی از چنین مجالس و محافلی نگیریم؛ ارزش و فایده‌ معنوی نداشته؛ اما اگر مقدمه‌ای برای ارتباط باشد؛ موثر است.

 عزاداری سنتی در جامعه موثر و اثر گذار است

عضو ستاد فاطمیه کشور به سخنان بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره ) فرموده‌اند عزاداری‌ها باید به صورت سنتی برگزار شود تا تاثیر موثری بر جامعه و افراد داشته باشد.

وی برگزاری طرح حرم تا حرم در یاسوج را مناسب ارزیابی کرد و گفت: هفت سال پیش دو نفر از اعضای متدین و مذهبی هیئت‌های دو امامزاده عبدالله (ع)  و امامزاده شاه‌مختار (ع) یاسوج این طرح را به مرحله اجرا گذاشتند که امسال هفتمین سال برگزاری باشکوه و گسترده این طرح را مشاهده می‌کنیم.

ارزیابی مناسب از طرح حرم تا حرم یاسوج/ طرح حرم تا حرم الگوی مناسب برای دیگر استان‌ها است

حجت‌الاسلام ایمانی اجرای طرح حرم تا حرم در مرکز کهگیلویه و بویراحمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: این استان با برگزاری و اجرای این طرح با حضور گسترده و پر شور مردمی روبرو شده که این طرح می‌تواند الگوی مناسبی برای دیگر استان‌ها باشد؛ از این رو  باید نقاط ضعف و قوت طرح بررسی شود تا این طرح با کیفیت بهتر در دیگر استان‌ها برگزار شود.

انتهای پیام /82011/غ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول