اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مراسم تشییع پیکر پاک 3 شهید در اراک

فرماندار اراک: یاد شهدا نظام را در برابر توطئه‌‌ها بیمه می‌کند

دقایقی پیش مردم شهر اراک پیکرهای پاک و مطهر شهیدان والا مقامی را تشییع کردند در حالی که بوی شرف، عزت، مردانگی و غیرت آنان هنوز به مشام می‌رسید و عطر شهادت این عزیزان به فضای این شهر معنویت خاصی داده بود.

فرماندار اراک: یاد شهدا نظام را در برابر توطئه‌‌ها بیمه می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، مردم شهید پرور شهرستان اراک با در دست داشتن تصاویری از مقام معظم رهبری، شهدا، پرچم سه رنگ ایران اسلامی و شاخه‌های گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و پیکر پاک سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس را هم زمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در اراک تشییع کردند.

پیکر پاک و مطهر شهدا که در عملیات والفجر 8 و مقدماتی به شهادت رسیده‌اند، از میدان شهدا به سمت مصلای بیت‌المقدس اراک با حضور مردم شهید پرور تشییع شد.

همچنین پیکر دو تن از این شهدا پس از تشییع در دانشگاه علوم پزشکی و یک تن دیگر نیز در دانشگاه اراک تدفین ‌شدند.

فرماندار اراک در گفت‌وگو با خبرنگار ما در حاشیه مراسم تشییع و تدفین پیکر پاک و مطهر دو شهید گمنام در این شهرستان گفت: زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا نظام را در برابر توطئه‌های دشمنان بیمه و فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج می‌کند.

وی اظهار داشت: زنده نگاه‌داشتن یاد و نام شهدا در جامعه یکی از ضروریات است و باید بکوشیم با عمل به آرمان‌‌های شهدا رهروان شایسته‌ای برای آن عزیزان در راستای حفظ ارزش‌های اسلامی باشیم.

پورقاسمیان با تاکید بر اینکه چند تکه استخوان شهدا برای مردم ایران تنها استخوان نیست، تاکید کرد: این استخوان‌‌ها برای ملت ایران طهارت و پاکی و عزت و افتخار است، عزت و افتخاری که مردم به خاطرش اشک می‌ریزند.

وی با بیان اینکه هدف والای شهدا در دفاع از انقلاب و نظام اسلامی و پیروی از ولایت فقیه بود و این امر همواره باید مورد توجه همه اقشار جامعه قرار گیرد، افزود: این حضور به دشمنان اسلام و انقلاب معنی واقعی پیرو خط امام و رهبری بودن را نشان می‌دهد و اعلام می‌کند شهدا به ما درس پایمردی و شجاعت دادند و این یک افتخار بزرگ است.

فرماندار اراک تصریح کرد: در برهه کنونی که دشمنان انقلاب از هر ترفندی برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند، ادامه راه شهدا به منظور حفظ دستاوردهای انقلاب وظیفه‌ای همگانی است.

پورقاسمیان ادامه داد: شهدای والا‌مقام در این دنیا به ملت ایران عزت، اقتدار، استقلال و سربلندی دادند و امنیت و آرامش را برای تک تک این مردم به ارمغان آوردند که امروز مردم با حضور پرشور در مراسم تشییع و تدفین این شهدا بار دیگر پایبندی خود را به آرمان‌های بلند شهدا به اثبات رساندند.

وی با تاکید بر اینکه ملت با الگوگیری از شهیدان کربلا همواره آماده دفاع از کیان اسلامی هستند، تصریح کرد: مردم شهیدپرور استان مرکزی امروز نشان دادند که ادامه دهندگان راه شهدا هستند و بر سر پیمان خود با شهدا ایستاده‌اند.

فرماندار اراک با بیان اینکه شهیدان درس پیروی از حق و حقیقت و تبعیت از ولایت و رهبری را به مردم آموختند، اظهار داشت: تبعیت از ولایت فقیه و رهبری مهم‌ترین درسی است که شهدا به ملت آموختند.

پورقاسمیان با اشاره به استقبال مردم از این مراسم گفت: امروز مردم این شهر با حضور بی‌نظیر خود در مراسم تشییع و تدفین شهدای گمنام برگ زرین دیگری بر تاریخ پر افتخار ایران اسلامی افزودند.

انتهای پیام/87003/و40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول