اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای شهر گرگان خبر داد

هجوم زمین‌خواران برای ساخت‌وساز غیرقانونی در عرصه‎های جنگلی گرگان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان گفت: همچنین هجوم زمین‌خواران و افرادی که برای کسب درآمد در عرصه‎های جنگلی و ملی گرگان ساخت‌و‌ساز می‎کنند، همچنان ادامه دارد.

هجوم زمین‌خواران برای ساخت‌وساز غیرقانونی در عرصه‎های جنگلی گرگان

عبدالرضا چراغعلی در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به حجم عظیم ساخت‎و‎سازهای غیرمجاز در منطقه اظهار داشت: روند ساخت و ساز غیر قانونی و تخریب منابع ملی همچنان در عرصه‎های جنگلی و ملی منطقه ادامه دارد و به نظر می‎رسد تاکنون کار موثری برای جلوگیری از این اقدام‎های پرهزینه صورت نگرفته است.

چراغعلی بیان کرد: چندی پیش شاهد تخریب بنای غیرمجاز در محور نهارخوران گرگان بودیم و مسئولان هم پیام‎هایی دادند که این آغاز یک جریان جدید برای حفاظت از منابع ملی و نگهداری و پاسداری از عرصه‎های سبز منطقه است.

وی افزود: اما بعد از آن تخریب، هیچ اقدام دیگری صورت نگرفته و به نظر می‎رسد که تخریب آن بنا به شکل نمادین بوده است.

ساخت و ساز غیرمجاز نه تنها متوقف نشده بلکه شدت هم گرفته است

نایب رئیس شورای اسلامی شهر گرگان اذعان داشت: مطابق آخرین بازدید صورت گرفته از برخی عرصه‎های جنگلی در محور «شصت‎کلاته»، «توسکستان»، «نهارخوران» و بخش‎هایی از «النگدره» و «پارادایز» روند ساخت‎ و ساز غیر‎مجاز نه تنها متوقف نشده است بلکه به نظر می‎رسد با پایان فصل سرما سرعت بالاتری نسبت به گذشته گرفته است.

وی متذکر شد: همچنین هجوم زمین‌خواران و افرادی که برای کسب درآمد ساخت و ساز می‎کنند همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری شورای اسلامی گرگان گفت: نکته جالب این است که در روزهای اخیر در منطقه «توشن»، «رنگو» و برخی روستا‎های حاشیه شهر گرگان به شدت ظهور بنگاه‎های معاملات ملکی که زمین‎هایی را به شکل غیرقانونی خرید و فروش می‎کنند شدت گرفته که بیشتر این زمین‎ها فاقد سند مالکیت رسمی هستند.

وی تصریح کرد: این نکته نیز قابل توجه است که تعداد این بنگاه‎ها و فعالیت آنها به حدی زیاد است که در دیواره بنگاه‎ها و مغازه‎های اطراف که در روستا قرار دارند مطالبی با عناوین خرید زمین، تفکیک زمین و دیوارکشی زمین بسیار زیاد به چشم می‎خورد.

چراغعلی تاکید کرد: با این اتفاق‎ها به نظر می‎رسد کارهای انجام شده در این حوزه کافی نبوده و هیچ تاثیری بر روند ساخت و ساز غیرمجاز نداشته است.

انتهای پیام/83004/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول