اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 10 سال گذشته

45 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی گرگان هزینه شد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان توجه به زیرساخت‌ها را رویکرد جدی شهرداری در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: در همین راستا شهرداری گرگان در 10 سال گذشته 45 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی شهر از خطر سیلاب هزینه کرد.

45 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی گرگان هزینه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا چراغعلی بعدازظهر امروز در بازدید از کشیک نوروزی آتش‌نشانی گرگان اظهار داشت: از مجموع 45 میلیارد تومان فوق 30 میلیارد تومان برای آزادسازی حریم رودخانه‌ها پرداخت شد.

وی افزود: 15 میلیارد تومان هم برای دیواره‌سازی رودخانه‌ها در شهر گرگان هزینه شد.

آزادسازی و ایمن‌سازی رودخانه در داخل شهر گرگان دو کار ماندگار هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان خاطرنشان کرد: این دو کار در تاریخ گرگان ماندگار بوده و در دهه‌های آینده برای توسعه پایدار، سرانه عمومی و توسعه فضای سبز گرگان تاثیر بسزایی دارند. 

چراغعلی ادامه داد: با وجود تعاملات خوب شهرداری با دولت سهم دولت در پرداخت هزینه‌های ایمن‌سازی شهر گرگان 10‌درصد بود.

وی، خواستار افزایش سهم دولت به حداقل یک سوم هزینه‌ها همانند سایر مراکز استان‌ها شد.

واگذاری اراضی هزارپیچ، «النگدره» و «صیادشیرازی» به شهرداری تاثیرات مثبتی در آینده دارد

عضو شورای اسلامی شهر گرگان یکی دیگر از اقدامات شهرداری گرگان در سال 1391 را دفع آب‌های سطحی عنوان کرد و گفت: هزینه‌های این کار کمرشکن هستند و شهرداری به تنهایی توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد.

چراغعلی با بیان اینکه تعامل و همکاری بین دستگاهی برای دستیابی به توسعه پایدار امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت: با همکاری استانداری گلستان، فرمانداری گرگان و شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان اراضی «هزارپیچ» گرگان آزاد شدند.

وی این نوع تعامل را یک شگفتی در سومین دوره شورای اسلامی شهر گرگان دانست و اظهار داشت: شهرداری گرگان بیش از 40 هکتار از این اراضی را خریداری کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر گرگان با بیان اینکه واگذاری اراضی و فضای سبز به شهرداری موجب افزایش سرانه عمومی در زمینه فضای سبز می‌شود، خاطرنشان کرد: این واگذاری‌ها در اراضی هزارپیچ، «النگدره» و «صیادشیرازی» تاثیرات مثبتی در آینده خواهند داشت.

چراغعلی افزود: با واگذاری این اراضی به شهرداری گرگان نگهداری آنها راحت‌تر است و لذا برای توسعه گردشگری در این فضاها باید ردیف‌های گردشگری در بودجه استان برای آنها تعیین شود.

شهر گرگان 3 هزار و 600 هکتار وسعت و 360 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/83003/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول