اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

برگزاری همزمان دو انتخابات اهمیت آن را دوچندان می‌کند

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو گفت: قطع یقین برگزاری همزمان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اهمیت و حساسیت آن را دو چندان کرده است.

برگزاری همزمان دو انتخابات اهمیت آن را دوچندان می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل طاهرخانی در نخستین جلسه ستاد برگزاری انتخابات همزمان با یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب با توجه به اطلاعات دقیقی که دارند سال جاری را سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نامگذاری کردند.

وی افزود: فلسفه این نامگذاری به این دلیل است که دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در 24 خرداد ماه سال جاری ‌برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به توطئه‌های دشمنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: در بیش از 30 سالی که از عمر پربرکت انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، هرگاه که بحث انتخابات مطرح شده است، دشمنان نظام با نگاه ویژه‌ای و با توطئه‌های مختلف و با چشم طمع به نتایج انتخابات نگاه می‌کردند که به برکت وجود نعمت ولایت فقیه و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب همه این دسیسه‌ها و ترفندها نقش بر آب شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین اضافه کرد: انشاالله انتخابات پیش‌رو نیز که نماد دموکراسی و مردم‌سالاری دینی است، با تدابیری که ایشان دارند و اجرای قوانینی که از سوی مجموعه ستاد انتخابات کشور ابلاغ شده است و نظارت دقیق برگزار می‌شود.

طاهرخانی با اشاره به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو عنوان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات عینیت بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری و تحقق شعار «حماسه سیاسی» که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، است.

وی افزود: امیدواریم مردم همیشه در صحنه ایران در انتخابات پیش‌رو نیز حماسه‌ای بزرگ همانند حماسه‌هایی که در طول عمر 34 ساله نظام مقدس جمهوری اسلامی شاهد بودیم، خلق کنند.

این مسئول با اشاره به نحوه برگزاری انتخابات گفت: بر اساس قانون هیئت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری و شوراها باید ‌به صورت جداگانه توسط فرمانداران تعیین شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین افزود: اعضای هیئت اجرایی انتخابات که هشت نفر هستند از میان 30 نفر از معتمدین که توسط فرمانداران معرفی می‌شوند انتخاب خواهند شد.

طاهرخانی با اشاره به اینکه ثبت نام کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از 26 فروردین آغاز و تا اول اردیبهشت ماه جاری به مدت ‌هفت روز ادامه خواهد داشت، افزود: داوطلبان و کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهرها با مراجعه به فرمانداری‌ها و کاندیداهای روستاها با مراجعه به بخشداری‌ها می‌توانند ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: البته داوطلبان شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت و اخذ کد رهگیری نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

این مسئول با تأکید بر همکاری دستگاه‌های اجرایی استان در برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات پیش رو، عنوان کرد: از دستگاه‌های اجرایی استان انتظار می‌رود با همکاری خود و داشتن روحیه‌ای جهادی در برگزاری هرچه با‌ شکوه‌تر انتخابات پیش‌رو تلاش کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با اشاره به نقش رسانه‌ها در برگزاری با شکوه‌تر انتخابات بیان کرد: رسانه‌های جمعی به ویژه رسانه ملی در راستای تحقق مشارکت حداکثری باید شورآفرینی را در رأس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار دهند.

انتهای پیام/77001/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول