اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 27 سال صورت می‌گیرد

دو یوسف گمگشته فردا در آغوش مردم شهیدپرور گتوند + تصاویر

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گتوند از بازگشت پیکر مطهر دو لاله خونین دفاع مقدس به این شهرستان خبر داد.

دو یوسف گمگشته فردا در آغوش مردم شهیدپرور گتوند + تصاویر

محمدرضا حاتمی زرندزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گتوند اظهار کرد: مراسم تشییع پیکر پاک دو شهید دفاع مقدس فردا در گتوند تشییع می‌شود.

 

*وعده‌گاه 9 صبح فردا

وی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گرانقدر گفت: شهید غلامحسین قاسمی و شهید مصطفی جزایری پس از 27 سال بی‌نشانی به وطن خود بازگشتند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گتوند افزود: پیکر مطهر این دو شهید عزیز روز یکشنبه 25 فروردین ماه مصادف با شهادت حضرت‌ام ابی‌ها (س) در گتوند تشییع می‌شوند.

وی با بیان این‌که مراسم تشییع دو شهید در ساعت 9 صبح روز شهادت حضرت زهرا (س) از بخشداری سابق آغاز خواهد شد، عنوان کرد: پیکر شهید مصطفی جزایری و شهید غلامحسین قاسمی بر دستان مردم شهید پرور گتوند تا گلزار شهدا تشییع می‌شوند.

 

*استقبال از شهید غلامحسین قاسمی

حاتمی زرندزاده عنوان کرد: پیکر شهید مصطفی جزایری در گلزار شهدا آرام می‌گیرد و شهید دیگر به شهر ترکالکی منتقل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم استقبال از شهید غلامحسین قاسمی ساعت چهار بعد از ظهر از ورودی ترکالکی انجام می‌شود و سپس این شهید به مسجد جامع ترکالکی خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، پس از آن، پیکر پاک شهید غلامحسین قاسمی از مسجد جامع ترکالکی تا گلزار شهدای امامزاده محمد بن زید انجام خواهد شد و در کنار دیگر شهدای شهر آرام می‌گیرد.

*استقبال 9 شب 24 فروردین

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گتوند در ادامه گفت‌و‌گوی اختصاصی خود با خبرنگار فارس به بیان برنامه‌های دیگر تشییع دو شهید گتوندی پرداخت و گفت: مراسم استقبال از این دو شهید از ساعت 9 و 30 دقیقه امشب از ورودی گتوند آغاز می‌شود.

حاتمی اضافه کرد: پس از استقبال، پیکرهای پاک شهدا جهت برگزاری مراسم وداع تا کنار یادمان شهدای گمنام تشییع می‌شوند.

*وداع در کنار شهدای گمنام

به گفته وی، مراسم وداع با شهید مصطفی جزایری و شهید غلامحسین قاسمی همزمان با شب شهادت حضرت زهرا (س) در کنار تربت پاک شهدای گمنام خفته در این دیار برگزار می‌شود.

*معرفی شهدا

حاتمی در ادامه به معرفی این دو شهید والامقام پرداخت و گفت: شهید مصطفی جزایری در سال 1345 در گتوند و شهید غلامحسین قاسمی در سال 1342 در ترکالکی دیده به جهان گشودند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان گتوند به نحوه شهادت این دو رزمنده اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این دو شهید در عملیات پیچ انگیزه در محل تنگه ابوقریب فکه در 25 اردیبهشت ماه سال 1365 به درجه رفیع شهادت نایل شدند و به علت شدت درگیری و پیشروی رزمندگان اسلام پیکرهای مطهرشان در آن منطقه باقی ماند و پس از 27 سال به وطن بازگشت.

انتهای پیام/72010/ر40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول