اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبادان خبر داد

اختصاص 750 میلیون ریال به ساخت 3 تندیس آسمانی در آبادان

شهردار آبادان از اختصاص اعتبار 750 میلیون ریالی به ساخت سه تندیس آسمانی و نصب آنها در این شهر خبر داد.

اختصاص 750 میلیون ریال به ساخت 3 تندیس آسمانی در آبادان

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، محمودرضا شیرازی ظهر امروز در حاشیه مراسم رونمایی از پروژه‌های آسمانی شهرداری آبادان ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: تمام سعی ما بر این بوده که تندیس یادمان ضریح ابا عبدالله الحسین (ع) را تا قبل از روز شهادت بانوی دو عالم نصب کنیم.

وی ادامه داد: امروز سه پروژه معنوی یادمان ورود ضریح سالار شهیدان به آبادان، یادمان شهدای سینما رکس و تندیس سرو قامتان شهید در مناطق مختلفی از شهر آبادان رونمایی و افتتاح شد.

شهردار آبادان تصریح کرد: پس از بازدید از نمونه تندیس اباعبدالله الحسین (ع) در تهران بر آن شدیم تا نمونه این یادمان را البته با استحکام بیشتر به دلیل وجود بادهای شدید در آبادان، در ورودی این شهر نصب کنیم.

وی اضافه کرد: پس از تهران، آبادان دومین شهری‌ است که مزین به تندیس ضریح مطهر سالار شهیدان می‌شود.

شیرازی با بیان اینکه با موافقت شورای اسلامی شهر آبادان ساخت این سه تندیس را در دستور کار شهرداری قرار داده‌ایم، عنوان کرد: حدود 750 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی شهرداری آبادان برای پروژه‌های آسمانی شهر آبادان هزینه شد.

شهردار آبادان افزود: در ورودی شهر آبادان شاهد یک زمین بلا استفاده بودیم که بهترین تصمیم ممکن برای این مکان اتخاذ شد تا یادآور حضور پر رنگ مردم آبادان در استقبال از ضریح باشد.

وی همچنین در مورد رونمایی از دو تندیس دیگر از پروژه‌های آسمانی شهرداری آبادان عنوان کرد: یادمان شهدای سینما رکس نیز در این روز رونمایی شد که در آینده نام شهدای این فاجعه را در محل مزار این شهدا نصب خواهیم کرد.

شهردار آبادان ادامه داد: تندیس سرو قامتان شهید نیز بر مزار شهدای هشت سال دفاع مقدس نصب شد تا یادآور دلاورمردی آن بزرگ مردان در جبهه‌های جنگ باشد.

شیرازی در ادامه تصریح کرد: مصمم بودیم که یک روز قبل از شهادت بانوی دو عالم تندیس ضریح مطهر فرزند فاطمه زهرا (س) در این محل نصب شود که خوشبختانه موفق به این کار شدیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از اهالی ایستگاه هفت آبادان ‌‌‌نهایت تشکر را دارم که با حضور خود و تبرک جستن از تندیس یادمان ضریح مطهر ارادت خود را به سالار شهیدان ابراز کردند و از نصب این تندیس ابراز خوشحالی کردند.

انتهای پیام/72013/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول