اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرانسه:

شورای امنیت در حال بررسی وضع تحریم علیه جبهه النصره است

طبق اعلام وزارت خارجه فرانسه شورای امنیت سازمان ملل در حال بررسی طرح تحریم جبهه النصره است که به تازگی بیعت خود با گروهک تروریستی القاعده را اعلام کرده است.

شورای امنیت در حال بررسی وضع تحریم علیه جبهه النصره است

به گزارش خبرگزاری فارس، شورای امنیت سازمان ملل متحد مذاکرات غیررسمی برای تصمیم‌گیری در خصوص تحریم «جبهه النصره» که با رهبر گروه القاعده اعلام بیعت کرده است را آغاز کرده است.

این خبر را وزارت خارجه فرانسه اعلام کرده است.

روز چهارشنبه گروه تروریستی «جبهه النصره» که یکی از بزرگترین و مجهزترین گروه‌های مخالفان دولت سوریه است، رسما بیعت با رهبر گروه القاعده را اعلام کرد.

در این روز یک مقام جبهه النصره به نام «ابی محمد الجولانی» با «ایمن الظواهری» رهبر القاعده، بیعت کرد و گفت: « فرزندان و مسئولان جبهه النصره با ایمن الظواهری شیخ جهاد تجدید بیعت می‌کنند و از او اطاعت خواهند کرد.»

«فیلیپ لالیو»، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه امروز، جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «با توجه به اعلامیه روز چهارشنبه ابی محمد جولانی، بررسی راههای توافق با این گروه سوری در چارچوب مبارزه با تروریسم، منطقی به نظر می‌رسد.»

وی افزود: «یک راه حل این است که ما در شورای امنیت سازمان ملل و از طریق کمیته 1267 تحریم‌های القاعده دست به کار شویم.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درباره این راه حل گفت: «این یک راه حل است که ما به طور غیررسمی با همتایانمان در شورای امنیت سازمان ملل و متحدان اروپایی‌مان در حال بررسی آن هستیم.»

وی گفت که این گفت‌وگوها فعلاً در مراحل اولیه هستند.

کارشناسان از مدتها پیش گفته‌اند جبهه النصره از شورشی‌های القاعده در همسایگی عراق کمک دریافت می‌کنند. این گروه تروریستی تا کنون مسئولیت بمب‌گذاری‌های مرگبار در شهرهای دمشق و حلب را به عهده گرفته است.

از زمان آغاز ناآرامی‌ها در سوریه دهها هزار نفر در این کشور جان باخته‌اند. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه بارها تأکید کرده است که ترکیه و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس معارضان سوری را تغذیه تسلیحاتی می‌کنند.

افشای بیعت جبهه النصره با گروهک تروریستی القاعده تنها یکی از مستنداتی است که بر اظهارات رئیس جمهور سوریه صحه گذارده‌اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی مستند در ماه جاری افشا کرد دولت‌های عربی و ترکیه سال گذشته با پشتیبانی سازمان سیا آمریکا ارسال 3500 تن سلاح به معارضان سوری را پشیبانی کرده است.

این روزنامه می‌گوید داده‌های مربوط به این گزارش را بر اساس اطلاعات به دست آمده از برج‌های کنترل هوایی، مصاحبه با مقامات کشورهای مختلف و اظهارات فرماندهان مخالفان مسلح سوری به دست آورده است.

لالیو همچنین می‌گوید دولت سوریه هم با ارسال نامه‌ای به کمیته قطعنامه 1267 شورای امنیت که به تحریم القاعده و طالبان مربوط می‌شود، خواسته است جبهه النصره به فهرست تحریم‌های این کمیته افزوده شود. با این حال، دولت این کشور هنوز این درخواست را به طور رسمی مطرح نکرده است.

لالیو، علی‌رغم این، گفته است اگر دولت سوریه بخواهد از این طریق تلاشی برای قرار دادن مخالفان سوریه در فهرست تروریست‌ها انجام دهد، فرانسه از این کار جلوگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول