اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«جبهه النصره» سوریه با القاعده بیعت کرد

گروهک تروریستی جبهه النصره در سوریه با انتشار فایلی صوتی با «ایمن‌الظواهری» رهبر القاعده بیعت کرد.

«جبهه النصره» سوریه با القاعده بیعت کرد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الرأی»، «جبهه النصره» که در سوریه دست به اقدامات تروریستی علیه حکومت و مردم این کشور می‌زند با انتشار فایلی صوتی با «ایمن الظواهری» رهبر القاعده بیعت کرد.

در این فایل یک مقام در جبهه النصره به نام «ابی محمد الجولانی» می‌گوید: فرزندان و مسئولان جبهه النصره با ایمن الظواهری شیخ جهاد تجدید بیعت می‌کنند و از او اطاعت خواهند کرد.

در این فایل همچنین جبهه النصره مدعی شده که تا کنون نمی‌دانسته که بخشی از القاعده عراق است و این مسأله برای آنها به منزله ارتقا از مقامی پست به سوی مقامی عالی است.

«ابوبکر البغدادی» رهبر القاعده در عراق روز گذشته با انتشار فایلی صوتی فاش کرد که جبهه النصره چیزی جز شاخه‌ای از القاعده عراق در سوریه نیست.

این در حالی است که پایگاه خبری «انباء مسکو» گزارش داد که جبهه النصره اعلام کرده که با وجود اینکه این جبهه با رهبر القاعده بیعت کرده اما جزئی از القاعده عراق نیست.

القاعده عراق گفته بود جبهه النصره بخشی از این گروه است که به منظور برپایی دولت اسلامی در سوریه تأسیس شده و اسم دولت اسلامی عراق و جبهه النصره حذف خواهد شد و دولت اسلامی در عراق و شام جایگزین آن‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول