اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تلاش فرانسه برای قرار دادن «جبهه النصره» در فهرست گروه‌های تروریستی

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه تأکید کرد که فرانسه با مشورت با همپیمانان اروپایی خود تلاش می‌کند که جبهه النصره را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

تلاش فرانسه برای قرار دادن «جبهه النصره» در فهرست گروه‌های تروریستی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، فرانسه تأکید کرد که گام‌هایی برای مذاکره با همپیمانان اروپایی خود بر می‌دارد تا گروهک جبهه النصره را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهد.

«فیلیپ لالیو» سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه فرانسه در نشستی خبری گفت: ما نیازمند مذاکره با همپیمانان اروپایی و شرکای خود در شورای امنیت هستیم تا این گروه‌های تندرو را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار دهیم.

وی افزود که کشورش در هفته‌های آتی اقدامات لازم در مورد این مسأله را اتخاذ خواهد کرد.

لالیو در مورد امکان ارسال سلاح برای معارضان سوری در صورتی که ممنوعیت این مسأله از سوی کشورهای اروپا بر طرف شود یادآور شد که خطری در مورد امکان رسیدن این سلاح‌ها به دست گروه‌های تندرو و یا حکومت سوریه وجود دارد و ما باید مطمئن باشیم که این سلاح‌ها به دست آن گروهی از معارضان می‌رسد که خواهان ایجاد دموکراسی هستند.

وی خاطر نشان کرد: هیچ تضمینی در مورد این مسأله وجود ندارد به همین دلیل با ائتلاف معارضان سوری و همپیمانان اروپایی خود گفت‌وگو می‌کنیم.

این عقب نشینی کشورهای اروپایی در حالی صورت گرفته که القاعده در عراق اعلام کرد، «جبهه النصره» که در خاک‌های سوری دست به تحرکات نظامی علیه حکومت سوریه می‌زند بخشی از القاعده عراق است و هدف این گروهک برپایی دولت و خلافتی اسلامی در سوریه است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول