اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از یادواره شهدای اهواز

وقتی میهمان ۶۵ شهید بخش جایزان شدیم+تصاویر

یادواره ۶۵ شهید بخش جایزان در امامزاده ابراهیم (ع) روستای ولی در فضایی آکنده از عطر شهادت و با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده معظم شهدا برگزار شد.

وقتی میهمان ۶۵ شهید بخش جایزان شدیم+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، نمی‌دانم با دعوت کدام شهید جایزان به محفل آمده‌ام، اما مطمئن هستم که اگر دعوت آن‌ها نبود قطعا نمی‌توانستم با پیمودن کیلومتر‌ها راه، به بزم شهدا پا بگذارم.

مقصد ما امامزاده ابراهیم روستای ولی است‌‌ همان جایی که شهدا بزمی به پا کرده‌اند و اجازه داده‌اند من و دوستم ستار شریفی که از دانشجویان شهرستان رامهرمز و بستگان شهید حجت‌الله رحیمی، فرمانده شهید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد باغملک است در آن حضور یابیم.

یادواره با قرائت آیات نورانی قرآن با نوای ملکوتی سیدرضا رضایی آغاز می‌شود، ابراهیم آقابابابی به قرائت اشعار حماسی خود می‌پردازد و سیدحسین دربارنژادیان نیز دکلمه و حرف‌های دل خیلی را با صدای زیبایش قرائت می‌کند.

*1500 شهید قبل از جنگ

سردار شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در یادواره 65 شهید بخش جایزان شرکت حضور می‌یابد و سخنانی را بیان می‌کند.

وی دفاع مقدس را یک جبهه مردمی دانست و گفت: با این روحیه و حضور مردم، خرمشهر، بستان و هویزه آزاد شد.

به گفته فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان، از آغاز رسمی جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در مرز‌ها 1500 یک هزار و 500 شهید داده‌ایم، این شهدا از پاسداران جان بر کف، نیروهای ژاندارمری و نیروهای مردمی بوده‌اند.

وی با بیان این مطلب که، شهدا الگوهای مناسبی برای همگان هستند، ادامه می‌دهد: جوانان عزیز ما باید شهدا را بشناسند و از آن‌ها الگو بگیرند زیرا شهدا به ما زندگی داده‌اند.

شاهوارپور خاطر نشان می کند: امروز جنگ ما در مرز اسرائیل است اما خوشبختانه آنها در این جنگ، با دست توانای فرماندهی معظم کل قوا شکست خورده‌اند.

*عبور از گردنه‌های سخت

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به این مطلب که دشمنان ما در سوریه جنگی به پا کردند که به نتیجه نرسید اضافه می‌کند که ما موشک‌های دوربردی ساخته‌ایم که لرزه بر اندام دشمنان انداخت.

وی با ادای احترام به مقام شامخ شهدای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی     می‌گوید: شهدا راهی را به ما نشان دادند که روشن و نورانی است و به همین خاطر از اقصی نقاط جهان برای دیدن و زیارت محل شهادت فرزندان ایران اسلامی به مناطق عملیاتی و جبهه‌های حق علیه باطل سفر می‌کنند.

به گفته شاهوارپور، با رهبری حضرت امام خامنه‌ای از گردنه‌های سختی که روبروی ماست به راحتی عبور خواهیم کرد و با ولایت فقیه می‌توانیم راه خود را به خوبی جلو ببریم و مشکلات سد راه را از پیش رو برداریم.

 

*چشم انتظار دو شهید جاویدالاثر

سخنان فرمانده سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان به پایان می‌رسد و حاج رضا نبوی از مداحان به نام خوزستان و اهواز به جایگاه می‌رود و با نوای گرم خود محفل را نورانی کرد و به مرثیه سرایی می‌پردازد.

خانواده‌های شهدا میهمان که نه، میزبان اصلی یادواره‌اند، آن‌ها آمده‌اند که بگویند هر چند فرزندان ما شهید شده‌اند و پیکرهای مطهرشان به وطن بازگشته است ولی ما همچنان چشم انتظار شهید محمدرضا بهمئی و شهید علی زیدانی هستیم به روستاهای خود باز گردند تا به استقبال آن‌ها برویم.

*تجلیل از خانواده شهدا

در این یادواره که به عطر شهید محمدعلی کمائی اصل، شهید علی رحم طیبی، شهید ابراهیم بهمئی، شهید محمدعلی چترنور، شهید سیف الله بهمنی و شهید هادی ساعدی عطرآگین شده است از خانواده شهید عبدالرحمان کویری از روستای پل مارون، شهید علی قنواتی از روستای صفر، شهید چراغ علی بهمئی از روستای ارمش و شهید علی جشنی‌پور از روستای هفت تپه تجلیل می‌شود.

همچنین از خانواده شهید سید خداخواست پاکیده از روستای ولی، شهیدان صادق و زاهد چکی نژادیان از روستای قلعه حمود، شهید قدرت الله درداری‌پور از روستای اسلام آباد و طلبه شهید حیدر درویشی از روستای امام رضا (ع) تقدیر به عمل می‌آید.

*تجلیل از خانواده شهید جاویدالاثر

خانواده شهید عباس قنواتی از شهر جایزان، شهید ولی ایمان‌فر از شهرک حر، شهید سید محمد درخشانیان از روستای جولکی و خانواده شهید جاویدالاثر علی زیدانی از سرجولکی نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

یادواره شهدای جایزان و بزم شهیدان به پایان می‌رسد اما راهی که آنان به ما نشان داده‌اند روشن و پایدار است، باشد که رهرو خوبی برای آن‌ها باشیم.

*ادامه دادن راه شهدا

به سراغ چند تن از شرکت کنندگان می‌روم، جوانی که خود را پژمان قنوانی اهل شهر جایزان معرفی می‌کند می‌گوید که ما باید همیشه یاد و خاطره شهدا را زنده نگه داریم و با کار‌هایمان نشان دهیم آن‌ها را دوست داریم و ادامه دهنده راهشان هستیم.

 

*شرمنده شهدا هستیم

جوان 23 ساله‌ای که نعمت ممبینی نام دارد و از شهرستان باغملک در یادواره شهدای جایزان شرکت کرده است نیز می‌گوید که آمدیم یاد شهدایمان را زنده کنیم زیرا ما وظیفه داریم در این مراسم‌ها بزرگداشت شهدای والامقام حضور یابیم. ما شرمنده شهدا هستیم، امیدواریم از این به بعد بتوانیم یادشان را زنده نگه داریم و راه‌شان را ادامه دهیم. برای زنده نگه داشتن یاد شهدا باید به زیارت مزارشان برویم و زندگی نامه آن‌ها را بخوانیم، این کوچک‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

 

*شهدا الگوهای خوب

جوان دیگری که خود را شهرام جشن‌نژاد، 21 ساله و اهل روستای هفت تپه معرفی می‌کند نیز بیان می‌کند که با حضور در یادواره‌های شهدا می‌توانیم راه شهدا را بشناسیم و آن را ادامه دهیم، سرکشی به خانواده‌های آنان نیز یکی دیگر از کارهایی است که برای زنده نگه داشتن یاد شهدا باید انجام دهیم، شهدا الگوهای خوبی برای همه ما هستند‌‌ همان طور که شهدا با غیرت و تعصب خاصی برای دفاع از کشور جنگیدند ما نیز باید با رفتار خود راهی را که شهدا برای ما نشان داده‌اند ادامه دهیم.

انتهای پیام/72010/ش40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول