اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر نیرو:

12 هزار مگاوات برق به تولید کشور افزوده می‌شود

وزیر نیرو گفت: تبدیل نیروگاه‌های حرارتی به سیکل ترکیبی از برنامه‌های این وزارتخانه است که با تحقق آن 12 هزار مگاوات برق به ظرفیت کنونی کشور افزوده می‌شود.

12 هزار مگاوات برق به تولید کشور افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مجید نامجو عصر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی و صنعتی استان کردستان که با حضور رئیس جمهور در سنندج صورت گرفت، اظهار کرد: رئیس جمهور با اجرای این طرح موافقت کرده و این موضوع در راستای تلاش برای رکوردزنی و رضایتمندی مردم انجام می‌شود.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در حال حاضر کارهای وزارت نیرو توسط ایرانی‌ها رقم می‌خورد، مصداق عینی این ادعا را ساخت سد بتنی دو قوسی بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دنیا که توسط رئیس جمهور کلنگ‌زنی شده است، عنوان کرد و گفت: این سد توسط متخصصان و نیروهای ایرانی ساخته می‌شود.

نامجو در ادامه به 228 پروژه در قالب طرح مهر ماندگار اشاره کرد و افزود: 56 مورد از این آمار را سدها تشکیل داده و مابقی نیز خط انتقال آب، تصفیه‌خانه آب و فاضلاب و نیروگاه و غیره است که برای بهره‌برداری از آن‌ها تلاش می‌شود.

وی یادآور شد: با افتتاح این پروژه‌ها حجم ذخیره آبی کشور به 52 میلیارد مترمکعب افزایش خواهد یافت.

وزیر نیرو با اشاره به حجم مخازن سدهای کشور اظهار کرد: حجم مخازن ذخیره سدهای کشور باید به 70 میلیارد مترمکعب برسد که با توجه به ایجاد 62 میلیارد مترمکعب آن تاکنون، 18 میلیارد مکعب دیگر برای دولت‌های بعدی باقی می‌ماند.

نامجو در ادامه به پروژه‌های عظیم وزارت نیرو در استان کردستان اشاره کرد و گفت: 15 طرح آب و فاضلاب و نیروگاهی برای استان در نظر گرفته شده است که امروز سدهای گاران و زیویه به عنوان دو مورد از آن‌ها مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: با احتساب سدهای سورال و آزاد در مجموع افتتاح پروژه‌های استان در این سفر 500 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

انتهای پیام/79001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول