اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

رهبری و مراجع تقلید الگوی رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری در رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی اسوه و الگوی بی‌بدیل جامعه هستند.

رهبری و مراجع تقلید الگوی رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفته سلامت، شمس‌الدین حجازی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه بخش سلفچگان ضمن تسلیت به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: از 18 فروردین تا 24 فروردین هفته سلامت جمهوری اسلامی است که در برخی کشورهای دیگر دنیا نیز همین ایام به عنوان روز سلامت شناخته می‌شود.

وی با اشاره به انتخاب شعار سازمان جهانی بهداشت با عنوان کنترل فشار خون تصریح کرد: در کشور ایران حدود 12 میلیون نفر از این بیماری مزمن و بی‌سر و صدا رنج می‌برند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تشریح علائم بیماری فشار خون گفت: این بیماری تا وقتی به مراحل انتهایی نرسد علائم خاصی ندارد اما سکته قلبی و مغزی، عوارض کلیوی و نابینایی از مهم‌ترین عوارض این بیماری است.

حجازی با اشاره به توصیه‌های بهداشتی اسلام و قرآن اضافه کرد: در طب دانشمندان مسلمان همچون طب‌الرضا و امام باقر(ع) بر پیشگیری از بیماری بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به احداث مرکز بهداشتی درمانی سلفچگان اظهار کرد: در حال جلب نظر یکی از خیرین هستیم تا احداث این مرکز بهداشتی و درمانی را برعهده بگیرد و امیدواریم با مساعد شدن شرایط در ماه‌های آتی سال جاری شاهد افتتاح این مرکز باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به دیدار با مراجع عظام تقلید گفت: مراجع عظام تقلید و مقام معظم رهبری در رعایت مسائل بهداشتی و پزشکی اسوه و الگوی بی‌بدیل جامعه هستند.

وی تصریح کرد: بزرگان دینی به ورزش و تغذیه خود توجه دقیقی داشته و این مسئله موجب شده که از نظر سلامت جسمانی در وضعیت خوبی قرار داشته باشند.

انتهای پیام/2258/و/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول