اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

قرارگیری ایران در بین کشورهای دارای شاخص‌های سلامت 2015 میلادی

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از قرارگیری کشورمان در بین 11 کشور دست یافته به شاخص‌های حوزه سلامت و بهداشت سال 2015 میلادی به بعد خبر داد.

قرارگیری ایران در بین کشورهای دارای شاخص‌های سلامت 2015 میلادی

فاطمه رخشانی در حاشیه بازدید از چگونگی روند اجرای طرح پایلوت سراسری غربالگری فشار خون در مرکز بهداشتی درمانی گلابچی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: 23 شاخص از جمله مرگ و میر کودکان، مادران، ابتلا به بیماری‌های سل، مالاریا، ایدز و دیگر شاخص‌های مربوط به سلامت و مرتبط با بهداشت وجود دارد که ایران سریع‌تر از دیگر کشورهای دنیا به این شاخصه برای سال 2015 به بعد دست پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر کشورهای دنیا برای این شاخص‌ها برنامه‌ریزی می‌کنند افزود: ایران شاخص‌های سبک زندگی را برای پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر پیشنهاد کرده است.

به گفته وی، سبک زندگی مؤلفه‌های زیادی از جمله سه عامل مصرف تغذیه صحیح، تحرک و فعالیت بدنی و عدم مصرف دخانیات همراه خود دارد که نقش مهمی در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر دارند.

معاون بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تأکید بر اینکه تغذیه نادرست، عدم تحرک و مصرف دخانیات عامل ابتلا به 75 درصد از بیماری‌های غیرواگیر است بیان داشت: در صورتی که برای این سه عامل برنامه‌ریزی صحیح صورت گیرد از ابتلای 75 درصد افراد به بیماری‌های غیرواگیر جلوگیری می‌شود.

رخشانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز رضایت از روند اجرای طرح پایلوت سراسری غربالگری فشار خون در این شهرستان، گفت‌وگو با مراجعان، آگاهی از میزان رضایت و نحوه اطلاع‌رسانی به آنها، بررسی نقاط قوت و ضعف طرح و ارائه راهنمایی‌های لازم برای اجرای هر چه بهتر این طرح ملی به مجریان آن را خواستار شد.

وی با بیان اینکه کاشان از مناطق فعال در اجرای طرح‌های غربالگری آموزشی و پیشگیری است اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در اجرای برنامه‌های غربالگری آموزشی و پیشگیری در قالب طرح‌های پایلوت کشوری فعال و مثبت عمل کرده است.

این مسئول، علاقه‌مندی، پشتکار و همت مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در اجرای مطلوب برنامه‌های ملی را قابل تقدیر دانست و گفت: این دانشگاه مدت‌ها قبل از آغاز هفته سلامت با نیازسنجی و شناسایی بیماری‌های شایع در این شهرستان مقدمات اجرای برنامه‌های آموزشی و طرح پیشگیری را فراهم کرده است.

رخشانی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی کاشان در دو سال گذشته با شناسایی عارضه بیماری‌های قلبی و عروقی به عنوان نخستین علل مرگ و میر در این شهرستان و اعلام به وزارتخانه، نخستین طرح پایلوت سراسری غربالگری فشار خون را با افتتاح کلینیک سطح سه فشار خون در این شهرستان آغاز کرد.

وی این اقدام دانشگاه علوم پزشکی کاشان را ارزشمند خواند و متذکر شد: شهروندان کاشانی با شرکت در برنامه‌های غربالگری و آموزشی این دانشگاه به ارتقای سطح سلامت فردی و اجتماعی خود کمک می‌کنند.

فاطمه رخشانی معاون بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برای افتتاح کلینیک سطح سه فشار خون در بیمارستان متینی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان و بررسی و ارزیابی نحوه اجرای این طرح ملی به این شهرستان سفر کرده بود. 

انتهای پیام/2406/ق30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول