اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت شیراز:

تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری سبب سردرگمی مردم می‌شود

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه فردی که زیر یک‌میلیون رای دارد نباید نامزد ریاست جمهوری شود، گفت: تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری موجب سردرگمی مردم و هزینه‌کرد اضافی بیت‌المال می‌شود.

تعدد کاندیداهای ریاست جمهوری سبب سردرگمی مردم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: فردی که 500 هزار تا یک‌میلیون رای دارد بهتر است که مردم را به زحمت نیندازد و با تفاهم و ائتلاف اجازه دهد افراد قوی‌تر وارد عرصه خدمت شوند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: قرآن در سوره نور برای زن و مرد زناکار مجرد مجازات 80 ضربه شلاق مقرر کرده و این مجازات باید در ملا عام باشد تا سبب عبرت شود.

به گفته رضوی اردکانی، در قرآن تاکید شده است که مجازات حد برای زنای غیرمحصنه و مجازات اعدام برای زنای محصنه (متاهل) قابل بخشش نیست.

وی خاطرنشان کرد: خداوند در تمام موارد رافت و بخشش را مقرر داشته اما در موردی که به حفظ کیان خانواده و عفت عمومی جامعه مسلمانان مربوط می‌شود، هیچ‌گونه ترحم را جایز ندانسته است.

خطیب نماز جمعه شیراز بیان کرد: خواندن سوره نور در احادیث و روایات اهل بیت مورد تاکید قرار گرفته چنانکه حتی بیان شده از خانه‌ای که در شبانه‌روز این سوره در آن قرائت شود، زناکار بیرون نمی‌آید.

تاکید بر پرهیز از سوءظن به همسر و لزوم داشتن شاهد برای اثبات زنا موارد دیگری بود که وی به آن اشاره کرد و اجرای حد اسلامی را وظیفه حاکم اسلامی دانست که بر اساس مقررات انجام می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز در ادامه با بیان فضائل و حسنات حضرت فاطمه زهرا (س) ابراز داشت: زندگی فاطمه زهرا (س) سرمشق زنان مسلمان است چنانکه ایشان در عفاف و حجاب، همسرداری، دفاع از حق و ولایتمداری اسوه بی‌بدیل تاریخ هستند.

وی ادامه داد: در صحیح بخاری که معتبرترین کتاب اهل سنت است بیان شده که خلیفه اول در پاسخ به فاطمه زهرا (س) که ارثیه خود زمین فدک را مطالبه کرد، قولی از رسول اکرم (ص) را روایت کرد که پیامبران جز صدقات از خود ارثی به جای نمی‌گذارند.

اردکانی افزود: بنا به نقل اهل سنت این سخن موجبات رنجش فاطمه (س) را فراهم آورد و ایشان تا پایان عمر با ابوبکر سخن نگفت.

امام جمعه موقت شیراز ابراز داشت: بی‌علاقگی فاطمه زهرا (س) به دنیا برای همگان اثبات شده بود اما تاکید بر گرفتن فدک نمادی از حق بزرگ‌تری بود که از امیرالمومنین علی (ع) سلب شد.

وی اضافه کرد: فاطمه زهرا (س) هنگامی مردم خلافت را به فردی غیر از علی (ع) واگذار کردند بیان کرد که بسیار ضرر کردید و خسران دنیا و آخرت را برای خود خریدید.

رضوی تصریح کرد: کشته‌هایی که امروز در سوریه و فلسطین می‌بینیم و مصائبی که بر مسلمانان می‌رود حاصل همان انتخاب غلط و بنای نادرستی است که در واگذاری جانشینی پیامبر (ص) رخ داد و این دیوار تا ثریا کج می‌رود.

به گفته وی، فدک اهرمی برای اعمال قدرت ولایی علی (ع) بود و از این طریق فاطمه زهرا (س) در عین حفظ وحدت مسلمانان پیام غصب ولایت را به گوش آیندگان رساند.

انتهای پیام/2448/ت40/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول