اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار مرکزی

کلنگ احداث مجتمع فولاد خمین به زمین زده شد

طی مراسمی با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان عملیات اجرایی مجتمع فولاد خمین آغاز شد.

کلنگ احداث مجتمع فولاد خمین به زمین زده شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، استاندار مرکزی در مراسم آغاز عملیات اجرایی مجتمع فولاد خمین اظهار داشت: شهرستان خمین به عنوان زادگاه امام(ره) باید روز به روز در مسیر رشد و تعالی قرار گیرد.

علی‌اکبر شعبانی‌فرد افزود: امروز مشکل بیکاری در شهرستان خمین یکی از مهم‌ترین مشکلات این شهرستان است که امید می‌رود با افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های صنعتی شاهد کاهش بخشی از این مشکلات باشیم.

وی راه اندازی کارخانه تولید فولاد را موجب افتخار استان و کشور دانست و بیان داشت: راه‌اندازی چرخ صنعت در نقاط مختلف کشور در شرایطی که دشمنان فشارها و تحریم‌های بسیاری را علیه کشور اعمال می‌کنند، می‌تواند موجب شکست توطئه‌های دشمنان باشد.

استاندار مرکزی گفت: امروز به برکت خون شهدا و هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی کشور به موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌های مختلف دست یافته است.

شعبانی‌فرد با اشاره به نامگذاری سال جاری به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی بیان کرد: بدون شک با خلق این حماسه بزرگ است که می‌توان دشمنان نظام اسلامی را به زانو درآورد.

وی یکی از راه‌های تحقق حماسه سیاسی را حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات عنوان کرد و ادامه داد: حضور هرچه بیشتر مردم در انتخابات موجب اقتدار روزافزون نظام اسلامی خواهد شد.

استاندار مرکزی همچنین از آغاز عملیات اجرایی کارخانه پتروشیمی در آینده‌ای نزدیک در این شهرستان خبر داد.

در پایان این مراسم کلنگ احداث فاز اول مجتمع فولاد خمین در محور خمین به گلپایگان در زمینی به مساحت 20 هکتار با سرمایه گذاری ثبتی 266 میلیارد ریال به زمین زده شد.

در فاز اول مجتمع فولاد خمین سالانه 200 هزار تن آهن اسفنجی، فاز دوم 200 هزار تن ذوب فولاد و در فاز سوم 400 هزار تن ورق عریض تولید و روانه بازار خواهد شد.

فاز اول این مجتمع تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد و با آغاز به کار آن 6 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار خواهند شد.

انتهای پیام/87001/ح20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول