اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

درخشش ‌ستاره‌های دنباله‌دار همدان در آسمان ورزش ایران

با ناکامی تیم‌های الوند و پاس در مسابقات لیگ دسته اول و عدم صعود به لیگ برتر رشته‌های انفرادی در ورزش همدان همچنان پویا و با انگیزه‌تر پیگیری می‌شوند و به تبع آن نفرات زیادی را به اردو‌های تیم ملی معرفی می‌کنند.

درخشش ‌ستاره‌های دنباله‌دار همدان در آسمان ورزش ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ورزش همدان در دهه 80 حرف‌های زیادی برای گفتن در رشته‌های مختلف داشت و توانست در بین استا‌ن‌های غرب کشور جایگاه خوب و مطلوبی را در ورزش همگانی و قهرمانی باز کند.

ساخت و ساز زیرساخت‌های مناسب برای توسعه ورزش همگانی و پرداختن به ورزش همگانی از مهمترین وظایف و اقدامات اصلی مدیریت ورزشی استان است که در چند سال اخیر شاهد و ناظر این اقدامات تأثیرگذار بودیم.

حضور بهروز مرادی به عنوان استاندار پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در مقطعی که در همدان بود منشأ تحولات زیادی در بحث ساخت زیرساخت و تأسیسات ورزشی و همچنین انتقال تیم پاس از تهران به همدان، حمایت از تیم‌داری شهرداری در لیگ برتر والیبال و حضور قدرتمندانه کشتی در لیگ برتر گوشه‌ای از توجه خاص این مرد خوشرو و ورزش‎‌دوست دولت نهم و دهم در همدان بود.

خیلی زود تمام دسترنج مرادی و مدیریت ورزش استان که با پیگیری و خون دل‌های فراوان به دست آمده بود از دست رفت و مردم همدان باز چشم انتظار ایجاد و فراهم شدن بستری برای دلخوشی‌های خودشان هستند.

انحلال تیم والیبال شهرداری همدان به دلیل بی‌تدبیری و توجیهات غیر منطقی شورای شهر در تیم‌داری حرفه‌ای و همچنین عدم دلسوزی بیاناتی رئیس هیئت مدیره و نداشتن برش مدیریتی رنجبران مدیر عامل وقت باشگاه شهرداری باعث شد تا یکی از بهترین رشته‌های توپی سالنی سال‌های اخیر همدان به راحتی از دست برود.

سقوط تیم پاس همدان به دلایل متعدد که مهمترین آن عدم توجه پیریایی استاندار وقت که عهده‌دار ریاست هیئت مدیره این باشگاه بود و همچنین استفاده از نیروهای غیر فوتبال در مدیریت باشگاه در بدترین شرایط ممکن و تنها با تفاضل یک گل رقم خورد تا همدان در قهقرای خود فرو برود.

حضور سیدعبدی افتخاری به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان و توجه به رشته‌های دیگر و غافل نشدن از رشته‌های مدال‌آور و المپیکی باعث شده در کنار همه ناکامی‌های بزرگ که گریبانگیر ورزش همدان بوده و است رشد قابل توجهی در بحث این رشته‌ها به وجود آید.

حضور سه ورزشکار ارزنده از استان همدان، صادق گودرزی، مه‌لقا جام‌بزرگ و آرزو حکیمی سندی برای این ادعاست که استان همدان قابلیت‌های خوب و شاید بکر و دست‌نخورده‌ای در ورزش قهرمانی در رشته‌های انفرادی داشته و دارد.

با شروع سال 92 تمام دلخوشی جوانان و علاقه‌مندان به ورزش به خصوص فوتبال با عدم راهیابی دو تیم مطرح فوتبال کشور یعنی پاس و الوند همدان در رقابت‌های لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور مایه دلسردی و شاید قهر هواداران و ورزش‌دوستان همدان شود.

سقوط تیم فوتبال بانوان پاس همدان از لیگ برتر به لیگ دسته اول خبر بد دیگری بود که دل اهالی ورزش و ورزشی‌نویسان استان را به درد آورده است.

اما حضور متعدد ورزشکاران همدانی در اردوهای تیم ملی کشورمان و حضور در مسابقات برون‌مرزی و بین‌المللی باعث دلگرمی اندکی در این زمینه است.

دلاور 120 کیلویی همدانی در اردوی تیم ملی کشتی

در رشته کشتی مرحله جدید اردوی آمادگی تیم کشتی آزاد جوانان برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی آسیا و جهان روزهای 6 تا 20 اردیبهشت برگزار خواهد شد که یکی از ورزشکاران خوش‌آتیه همدانی مهدی گنبدانی در وزن 120 کیلوگرم زیر نظر تقی اکبرنژاد تمرین خواهند کرد.

چهار قایقران همدانی در تهران به آب زدند

در رشته قایقران در حالی که همدان به جز سد اکباتان زیرساختی برای تمرینات این رشته وجود ندارد شاهد حضور تعداد زیادی از ورزشکاران همدانی در این رشته مهیج و مدال‌آور المپیکی باشیم.

از این رو بنا به دعوت مربیان تیم ملی قایقرانی برای حضوری پرقدرت برای مسابقات جهانی لهستان و کاپ‌های یک و دو و سه جهانی محمد ولدی در بخش آقایان و آرزو حکیمی و مریم محمدی و نرگس خدابنده‌لو در بخش بانوان در رده سنی جوانان به اردوی تدارکاتی تیم ملی دعوت شدند تا اواخر فروردین ماه در دریاچه آزادی تهران ادامه خواهد داشت.

درخشش بانوان ووشوکار همدانی

سه بانوی ووشوکار همدان به اردوی تدارکاتی تیم ملی دعوت شدند تا خود را مسابقات بزرگسالان جهانی مالزی آماده کنند.

بنا بر اعلام مربیان تیم ملی زهرا بساطی، سپیده گراوندی و سیده زهرا توکلی و در بخش آقایان نیز فرود ظفری به این اردو دعوت شدند.

حضور 2 شمشیرباز نوجوان همدانی در تیم ملی

به منظور آمادگی تیم ملی برای شرکت در مسابقات غرب آسیا  مربیان تیم ملی اردوی 10 روزه‌ای را در تهران ترتیب و تدارک دادند.

بر این اساس سامان آزادیان و علیرضا سلیمانی دو شمشیرباز خوب همدان در رده سنی جوانان به اردوی تیم ملی دعوت شدند و به مدت 10 روز در سالن شهید کلاهدوز فدراسیون شمشیر بازی برگزار می‌شود.

تیرانداز ریکرو همدان به اردوی تیم ملی رسید

اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان در رشته ریکرو کشورمان در دو بخش بانوان و آقایان برای حضور در مسابقات برون‌مرزی و بین‌المللی در سال 92 تشکیل اردو داده است.

در این اردو که در سایت تیراندازی با کمان این فدرسیوان از 17 فروردین ماه آغاز شده است ساسان رضوی از همدان که در لیگ برتر سال گذشته عملکرد خوبی داشته در این اردو حضور دارد.

این دعوت‌شدگان به اردو‌های تیم ملی رشته‌های مختلف تنها گوشه‌ای از عملکرد کمتر از 20 روزه ورزشکاران پایتخت و تاریخ و تمدن ایران زمین است که امیدواریم سال 92 سال پر از اخبار و رویدادهای خوب برای ورزش این خطه از مملکت عزیزمان باشد.

**************

فرشید گل‌محمدی

**************

انتهای پیام/89020/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول