اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری

5 هزار نهال گردوی پیوندی در گلخانه خانگی تولید شد

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: 5 هزار نهال گردوی پیوندی در گلخانه خانگی برای نخستین بار در استان تولید شد.

5 هزار نهال گردوی پیوندی در گلخانه خانگی تولید شد

حمیدرضا منصوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: برای نخستین بار 5 هزار نهال گردوی پیوندی در گلخانه خانگی در این استان تولید شد.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت تولید 30 هزار از این نهال را دارد، گفت: باردهی اقتصادی از سال سوم و چهارم، زود به بار نشستن و تولید باکیفیت از مهم‌ترین مزایای تولید این نهال محسوب می‎شود.

منصوری با اشاره به اینکه 13 هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصولات گلخانه‌ای است، افزود: از این میزان، پنج هکتار به تولید گل شاخ بریده و هشت هکتار به تولید سبزی و صیفی‌جات اختصاص داده شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری تولید محصول سالم را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان برشمرد و بیان داشت: در تلاش هستیم که با رفع سموم در محصولات باغی بتوانیم با روش IPM که نوعی روش تلفیقی مبارزه با آفات است، در تولید محصولات سالم گام‌های مهمی را برداریم.

وی در ادامه با اشاره به کشت گیاهان دارویی در 60 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری، افزود: گونه‌های وحشی گیاهان دارویی در این استان به صورت خودرو وجود دارد که برنامه‌ریزی در راستای بهره‌برداری از این منابع باارزش موجب درآمدزایی برای کشور و ایجاد اشتغال برای جوانان را به دنبال خواهد داشت.

منصوری با تأکید بر ضرورت استفاده بهینه از ظرفیت گیاهان دارویی در این استان، گفت: با ارتقای سطح کشت و تکثیر گیاهان دارویی متناسب با آب و هوا و اقلیم این استان می‌توانیم یک الگوی کشت با صرفه به کشاورزان ارائه دهیم.

انتهای پیام/68001/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول