اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رودسر خبر داد

ورود 2 میلیون گردشگر نوروزی به رودسر

فرماندار رودسر از ورود 2 میلیون و 655 هزار گردشگر نوروزی با 30 درصد افزایش نسبت به نوروز سال گذشته در این شهرستان خبر داد.

ورود 2 میلیون گردشگر نوروزی به رودسر

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، رضا دوست‌جلالی در جمع مدیران این شهرستان با بیان اینکه آمار ورودی و اسکان مسافران نوروزی در این شهرستان بالغ بر 2 میلیون و 655 نفر بوده است، اظهار کرد: در نوروز 92 با رشد 30 درصدی گردشگر در این شهرستان مواجه بودیم.

وی با اشاره به اینکه 453 هزار نفر در هتل، مهمان‌پذیرها، مدارس و ... رودسر اقامت کردند، افزود: نسبت به نوروز سال گذشته، 320 هزار نفر افزایش گردشگر داشتیم.

این مسئول، رودسر را پس از رشت، انزلی، آستارا و لاهیجان، پنجمین شهرستان استان دانست که بیشترین آمار جذب توریست و مسافر را به خود اختصاص داده است.

وی ورود گردشگر را در تحول اقتصادی شهرستان و ایجاد اشتغال مهم دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تشکیل ستاد تسهیلات تابستان، بتوانیم با تمهیدات لازم برای استفاده بهتر از امکانات شهرستان در جذب گردشگر بیشتر بهره بگیریم.

دوست‌جلالی با قدردانی از ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان و کسانی که در ارائه بهتر خدمات به مسافران تلاش کرده‌اند، یادآور شد: با بررسی‌های انجام شده در ایام تعطیلات، شهرداری چابکسر از بین پنج شهرداری شهرستان و بخشداری کلاچای از بین چهار بخشداری جزو فعال‌ترین بودند.

وی اضافه کرد: مدیران دهیاری احمدآباد از بخش مرکزی، دهیاری سفید آب، دهیاری رضامحله و دهیاری توتکامحله به عنوان بهترین و فعال‌ترین در امر ارائه خدمات بهتر به مسافران انتخاب شدند.

فرماندار رودسر با اشاره به جذب 200 میلیارد ریال اعتبار برای آغاز به‌کار سایت نفتی خزر و جذب اعتبار لازم برای ادامه کار سد پلرود، اذعان کرد: با استمرار پیگیری‌ها در انجام این پروژه‌ها شاهد تحول عظیم در منطقه می‌شویم.

وی از جذب 85 درصدی اعتبارات کارگروه کشاورزی در رودسر خبر داد و متذکر شد: از 110 میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد شده به این شهرستان در بخش توسعه کشاورزی، تا کنون بالغ بر 90 میلیارد ریال جذب شده است.

دوست‌جلالی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار در زمینه دامداری، تولیدات گیاهی، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی، شیلات و مرغداری سرمایه‌گذاری شده است، خاطرنشان کرد: برای بیش از 700 نفر در بخش کشاورزی زمینه اشتغال فراهم شده است.

انتهای پیام/84002/غ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول