اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس قرارگاه قائم مطرح کرد

واگذاری اجرای طرح ملی نهضت سوادآموزی فناوری اطلاعات به قرارگاه قائم

رئیس قرارگاه قائم با اشاره به اینکه میزان قراردادهای این قرارگاه تا پایان سال به 25 هزار میلیارد تومان خواهد رسید گفت: مسئولیت اجرای نهضت سوادآموزی فناوری اطلاعات در سطح ملی به قرارگاه قائم سپرده شده است.

واگذاری اجرای طرح ملی نهضت سوادآموزی فناوری اطلاعات به قرارگاه قائم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محسن عابدینی‌پور در حاشیه برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قم در نشست خبری به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های قرارگاه قائم در عرصه عمران و آبادانی پرداخت و اظهار کرد: قرارگاه سازندگی قائم از 12 موسسه و چند گروه اجرایی تشکیل شده است و در عرصه‌های مختلف از جمله پدافند هوایی، فناوری ارتباطات، راه‌سازی، تاسیسات شهری، انرژی، آب و... فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه 88 مورد وظیفه برای قرارگاه سازندگی قائم تعریف شده است، بیان کرد: سدسازی از جمله بخش‌هایی است که قرارگاه خاتم در این بخش فعال بوده و در اجرای سد قوسی کارون 2 و یک سد در استان بوشهر مشغول فعالیت است.

رئیس قرارگاه قائم با اشاره به مشارکت این قرارگاه در احداث بلوار، تاسیسات شهری از جمله زیرگذر، تونل، پل و... بیان کرد: میزان قراردادهای قرارگاه قائم تا پایان سال 92 به 25 هزار میلیارد تومان خواهد رسید و ظرف سه تا پنج سال از مرز 100 هزار میلیارد تومان خواهد گذشت.

وی با اشاره به شیوه‌های تهاتر در اجرای پروژه‌ها اظهار کرد: این روش کارآمد در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی است و با این شیوه وابستگی به اعتبارات ملی و استانی وجود نخواهد داشت.

عابدینی‌پور با اشاره به نقش‌آفرینی قرارگاه قائم در اجرای پروژه‌های انتقال آب از تهران به قم، اجرای قطار پرسرعت تهران – قم – اصفهان و دیگر پروژه‌های مهم گفت: مسئولیت اجرای نهضت سوادآموزی فناوری اطلاعات در سطح ملی به قرارگاه قائم سپرده شده است و در مرحله نخست 20 میلیون نفر زیر پوشش این طرح قرار می‌گیرند.

وی در ادامه به اجرای طرح احداث بلوار عمار یاسر با مشارکت شهرداری قم اشاره کرد و افزود: بلوار عمار یاسر از اتوبان امام علی (ع) آغاز شده و تا میدان سپاه ادامه خواهد داشت و به شهرداری قم پیشنهاد دادیم که ما نسبت به بازگشایی کامل این مسیر اقدام کرده و تقاطع غیرهمسطح بلوار 15 خرداد، زیرگذر تونل غدیر و دیگر بخش‌های لازم برای احداث این پروژه را احداث کرده و به صورت تهاتر هزینه‌های لازم را از بدنه طرح تامین کنیم.

رئیس قرارگاه قائم با اشاره به اینکه ما در کشور مشکل کمبود منابع نداشته و با مشکل مدیریت منابع روبه‌رو هستیم اظهار کرد: در اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم (ص) باید احداث این پروژه به صورت یک پیکر جامع در نظر گرفته شده و نباید به گونه‌ای این پروژه اجرا شود که توازن آن بر هم بخورد.

وی در پایان با اشاره به اینکه شهر قم دارای کارکردهای ملی و فرا ملی است، افزود: باید مسئولان قم نسبت به اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها دیدی فرا ملی داشته باشند.

انتهای پیام/2258/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول