اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

26 فروردین ماه

آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شوراها

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی گفت: ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شوراها از 26 فروردین ماه آغاز و تا اول اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

آغاز ثبت نام از کاندیداهای انتخابات شوراها

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی‌اصغر رشید عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز دستور شروع انتخابات و نیز آگهی ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا صادر شده است.

وی افزود: از 21 تا 25 فروردین هیئت‌های اجرایی انتخابات در سراسر استان تشکیل می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان‌رضوی ادامه داد: ثبت نام از داوطلبان کاندیداتوری در انتخابات شوراها از 26 فروردین ماه آغاز و تا اول اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

رشید با اشاره به پیش‌بینی حدود 4 هزار و 280 شعبه اخذ رای در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان، تصریح کرد: پس از تایید هیئت‌های اجرایی در این شعبه‌ها، صندوق‌های انتخابات ریاست جمهوری در کنار صندوق‌های انتخابات شوراها استقرار می‌یابد.

رشید از آمادگی کامل فرمانداری‌های استان در 28 شهرستان، 71 بخش، 73 شهر و 2هزار و 513 روستا برای برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی خبر داد و افزود: 99 هیئت اجرایی، انجام امور مربوط به انتخابات شوراهای اسلامی در استان را بر عهده دارند.

وی شرایط کلی برای ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری شوراهای اسلامی را دارا بودن 25 سال تمام، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، دارا بودن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای مردان، دارا بودن سواد خواندن و نوشتن برای روستاهای تا 200 خانوار ذکر کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری خراسان‌رضوی افزود: دارا بودن مدرک دیپلم برای روستاهای بالای 200 خانوار، دارا بودن مدرک کاردانی یا معادل برای شهرها تا 20 هزار نفر و دارا بودن مدرک کارشناسی یا معادل برای شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت از شرایط ثبت نام کاندیداهای شوراهای شهر است.

رشید تصریح کرد: آگهی ثبت نام و شرایط آن در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها برای داوطلبان ارائه می‌شود و داوطلبان باید فرم ثبت نام را پس از تکمیل به انضمام مدارک مورد نیاز، با حضور در محل فرمانداری‌ها به هیئت‌های اجرایی انتخابات، ارائه دهند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی با اشاره به وجود 2 هزار و 260 روستای زیر یک هزار و 500 نفر جمعیت در استان، عنوان کرد: طی برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در این روستاها، سه عضو اصلی و دو عضو علی‌البدل انتخاب می‌شوند.

رشید افزود: در 260 روستای بالای یک هزار و 500 نفر جمعیت استان، پنج عضو اصلی و سه عضو علی‌البدل و در 14 طایفه و تیره عشایری استان، در هر تیره سه عضو اصلی و دو عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

وی ادامه داد: در شهرهای دارای 20 هزار نفر جمعیت استان، پنج عضو اصلی و دو عضو علی البدل، در شهرهای دارای 20 تا 50 هزار نفر جمعیت، هفت عضو اصلی و سه عضو علی البدل، در 58 شهر 100 تا 200 هزار نفر 11 عضو اصلی و پنج عضو علی البدل انتخاب می‌شوند.

رشید خاطرنشان کرد: در دو شهر 200 تا 500 هزار نفر جمعیت، 13 عضو اصلی و شش عضو علی البدل و در شهر مشهد، 25 عضو اصلی و 10 عضو علی البدل با رای مردم انتخاب می شوند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی افزود: همچنین از مجموع 13 هزار و 970 عضو اصلی و علی البدل شورای اسلامی شهر و روستاهای استان که در برگزاری انتخابات در 24 خرداد سال جاری انتخاب می شوند، حدود 434 عضو اصلی و 181 عضو علی البدل شهرها و بالغ بر 8 هزار و 60 عضو اصلی و 5 هزار و 280 عضو علی‌البدل به روستاها اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/70007/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول