اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد خبر داد

جایزه خوش حسابی عوارض خودرو به شهروندان مشهدی

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از قرعه کشی و اهدا جایزه خوش حسابی ماهانه به آن دسته از شهروندانی که عوارض خودرو خود را به صورت الکترونیک پرداخت کرده‌اند، خبر داد.

جایزه خوش حسابی عوارض خودرو به شهروندان مشهدی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی آبسالان بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سیستم عوارض خودرو شهرداری مشهد با آدرس اینترنتی avarezkhodro.mashhad.ir در راستای تحقق شهرالکترونیک و با هدف فراهم آوردن بستر مناسب در تسهیل محاسبات اتوماتیک عوارض خودرو‌ راه‌اندازی شده است.

وی افزود: سرعت بخشیدن به روند گردش کار فرآیندهای مربوط در حوزه مدیریت درآمد شهرداری و جلوگیری از سفرهای غیرضروری و صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها برای شهروندان‌ از مزایای این سایت است‌.

آبسالان خاطرنشان کرد: این سیستم برای شبکه شهرداری مشهد طراحی و پیاده‌سازی شده و هم‌اکنون در تمام مناطق و نواحی چند‌گانه شهری و دفاتر پیشخوان دولت الکترونیک و همچنین از طریق اینترنت امکان انجام امور مربوط به عوارض خودرو مهیا است‌.

وی با اشاره به جایزه خوش حسابی شهروندان گفت: این طرح از آبان ماه سال 91 و باحمایت و تایید هیئت مدیره سازمان وارد گام اجرایی شد و شهروندانی که وارد سایت عوارض خودرو شده و پرونده خود اظهاری را تکمیل و اقدام به پرداخت الکترونیک عوارض خودرو کرده‌اند به عنوان جایزه خوش حسابی هر ماه به قید قرعه به یک نفر مبلغ واریز شده مسترد می‌شود.

آبسالان در ارتباط با تکمیل فرم خوداظهاری سایت عوارض اظهار داشت: امکان خوداظهاری مراجعه‌کننده به سایت فراهم شده و اگر خودروی اظهارشده اطلاعاتش در سایت موجود نباشد، در این صورت مالک از طریق بخش خوداظهاری نسبت به تکمیل فرم خودرو اقدام می‌کند.

وی یادآور شد: سیستم بر اساس اطلاعات اظهارشده محاسبات عوارض را به صورت اتوماتیک انجام و مالک با پرداخت مبلغ محاسبه شده به صورت علی‌الحساب تسویه می‌کند، با این کار ضمن تکریم شهروند و اعتماد به اظهارات او، بستر مناسب برای پرداخت عوارض خودرو فراهم می‌شود.

آبسالان در ارتباط با مزایای کاهش طرح گفت: از جمله مزایای این طرح می‌توان کاهش ترددهای غیرضروری درون‌شهری و برون‌شهری‌، تسریع در به دست آوردن اطلاعات و سوابق خودرو مورد‌نظر را نام برد که سبب افزایش رضایت‌مندی مردم در‌ اخذ پاسخ می‌شود‌.

مدیر عامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تصریح کرد: سرعت بخشیدن به انجام فرآیندهای وصول عوارض‌ و صدور مفاصا حساب، ایجاد بستر مناسب برای مدیریت متمرکز به منظور کسب اطمینان از اجرای ضوابط و مقررات دریافت عوارض از دیگر مزایای آن است‌.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار شهر نیازمند شهروندانی با کنش‌های فرهنگ شهرنشینی هستیم، زیرا شهروندان و استفاده‌کنندگان از امکانات شهری، مناسب با بهره‌ای که از خدمات شهر و شهرداری می‌برند شایسته است پرداختی مناسب با خدمات دریافتی به شهر بپردازند.

انتهای پیام/70003/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول