اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با هفته سلامت

مرکز مشاوره ویژه زنان در قم افتتاح شد

پس از افتتاح چند مرکز تخصصی مانند مرکز بیماری سل، هایپو تیروئیدی و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مرکز مشاوره ویژه زنان با حضور رئیس مرکز بهداشت استان قم افتتاح شد.

مرکز مشاوره ویژه زنان در قم افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هفته سلامت قم، مجید محمدیان در مراسم گشایش مرکز مشاوره ویژه زنان اظهار کرد: ضرورت افتتاح چنین مرکزی بر ما پوشیده نبود و مسئولان در وزارتخانه نیز بر این موضوع تاکیدات فراوانی داشتند که با پیگیری‌های انجام شده توسط گروه بیماری‌های مرکز بهداشت امروز شاهد راه اندازی مرکز مشاوره ویژه زنان هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم ابراز کرد: امیدواریم زنانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند بتوانند به صورت تخصصی خدمات مورد نیاز در مجموعه‌ای که به خانم‌ها اختصاص دارد را دریافت کنند.

محمدیان با بیان اینکه زنان آسیب پذیر با مشکلات متعدد و وی‍ژه‌ای روبه‌رو هستند گفت: این مرکز به دلیل معذورات خاصی که وجود داشت افتتاح شد تا زنان آسیب پذیر بتوانند به آسانی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

وی تصریح کرد: مراحل واگذاری این مرکز به بخش خصوصی به پایان رسیده است و اکنون در حال عقد قرار داد هستیم.

رئیس مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه 59 خانه بهداشت در روستاها به همراه مراکز بهداشتی که در سطح شهر فعال هستند به فعالیت می‌پردازند گفت: چند مرکز خاص نیز در کنار این مراکز فعالیت می‌کنند که خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند که از آن جمله می‌توان به مرکز بیماری سل، هایپو تیروئیدی و مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری برای افرادی که به بیماری‌های نوپدیدی مانند ایدز، اعتیاد به مواد مخدر و... مبتلا هستند اشاره کرد.

وی اضافه کرد: این مرکز به صورت اختصاصی وی‍ژه زنان آسیب پذیر است و از مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری الزهرا در نیروگاه جدا شده و در این مکان به صورت اختصاصی به فعالیت می‌پردازد.

محمدیان با تاکید بر اینکه مرکز بهداشت با بهزیستی همکاری مستقیمی دارد بیان کرد: بهزیستی زنان آسیب پذیر را به مرکز بهداشتی درمانی ارجاع داده و پس از پذیرش به مشکلات آنان رسیدگی می‌شود.

وی ورود هر خانمی که احساس کند نیازمند مشاوره تخصصی است را به این مرکز آزاد دانست و گفت: بخش قابل توجهی از این افراد در مرکز بهداشت پرونده دارند که پرونده‌های آنان به این مرکز منتقل خواهد شد و کسانی که علاوه بر این تعداد افرادی هم هستند که به مرکز مشاوره ویژه زنان معرفی می‌شوند که برای این دسته از افراد نیز پرونده تشکیل شده و به مشکل آنان رسیدگی می‌شود.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول