اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران:

ذخایر کنونی صندوق توسعه ملی 48 میلیارد دلار است

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه صندوق توسعه ملی به عنوان مهم‌ترین نهاد سرمایه‌گذاری کشور شکل گرفته گفت: هم‌اکنون ذخایر صندوق توسعه ملی 48 میلیارد دلار است.

ذخایر کنونی صندوق توسعه ملی 48 میلیارد دلار است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهروز علی‌شیری امروز در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان قم که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد اظهار کرد: در سال 91 شاهد رشد چشمگیری در شاخص‌های اقتصادی کشور بودیم هرچند شاید در ظاهر مشکلاتی دیده شود.

وی افزود: در بخش صنعت و معدن و در سال گذشته تولید محصولات فولادی از 17 میلیون تن گذشت و نسبت به سال قبل از آن دو درصد رشد داشت و به طور متوسط در صنعت فولاد با حجم 30 میلیون تن تولید، رشد قابل توجهی حاصل شده است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با بیان اینکه رقم تولید سیمان کشور هم در سال گذشته با پنج درصد رشد به 60 میلیون تن رسید گفت: در خصوص سایر تولیدات صنعتی هم 152 درصد رشد در تولید کمباین، 16 درصد رشد در زمینه ساخت الکتروموتور و نیز 10 درصد رشد در تولید روغن نباتی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: در حوزه استفاده از نهاده‌های تولید مانند مصرف گاز و برق در سال گذشته شاهد 1.5 درصد کاهش در مصارف خانگی گاز و در عین حال رشد مصرف در صنایع بوده‌ایم.

علی‌شیری با بیان اینکه تولید خودرو در سال 91 کاهش داشته است عنوان داشت: با این حال در بسیاری از صنایع پیشرفت‌های چشمگیری در عرصه تولید به دست آمده است.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با تاکید بر رفع خلأ‌های موجود میان منابع و سرمایه‌گذاری‌ها در قم ابراز کرد: صندوق توسعه ملی به عنوان مهم‌ترین نهاد سرمایه‌گذاری کشور شکل گرفته و به عنوان مرکز استراتژیک در کنار سرمایه‌گذاران ایفای نقش خواهد کرد و به یقین موجب تثبیت وضعیت اقتصادی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع این صندوق در حال حاضر 48 میلیارد دلار است گفت: این صندوق می‌تواند برای افزایش توازن اقتصادی همه بخش‌ها و مناطق کشور مفید باشد و دولت هم همین سیاست را در دستور کار قرار داده است.

علی‌شیری بازار سرمایه را مورد توجه قرار داد و افزود: در این حوزه ارزش بازار بورس ایران به 171 هزار میلیارد تومان رسید که 33 درصد رشد نسبت به سال 90 را نشان می‌دهد.

رئیس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارزش بازار فرا بورس را در سال 91 بیش از 90 هزار میلیارد تومان دانست و بیان داشت: ارزش معاملات در این بازار هم به 15 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه شاخص بورس ایران هم رشد چشمگیری در سال گذشته داشته است اظهار کرد: مجموعه آمارها گویای پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول