اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوروز امسال صورت گرفت

ثبت 3 موقوفه جدید در قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از ثبت سه موقوفه جدید در ایام نوروز امسال در قزوین خبر داد و گفت: یکی از این موقوفات وقف حضرت زهرا (س) شده است.

ثبت 3 موقوفه جدید در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه این استان، طرح آرامش بهاری را از طرح‌های اجرایی حوزه متبوع خود در نوروز سال جاری عنوان کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای سیاست تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، طرح آرامش بهاری برای چهارمین سال پیاپی از 29 اسفند تا 16 فروردین ماه سال جاری در نزدیکی 70 بقعه متبرکه به اجرا درآمد.

نوروزی با یادآوری اجرای این طرح در حداکثر 15 بقعه در سال‌های گذشته، افزود: استان قزوین از 270 بقعه متبرکه برخوردار است و اماکنی که این طرح در آن‌ها برگزار شد، از میان بقاعی انتخاب شدند که در مسیر تردد مسافران هستند و یا زائران بیشتری داشته‌اند.

وی برگزاری مراسم تحویل سال نو در جوار امامزاده حسین (ع) را از مهم‌ترین برنامه‌های طرح آرامش بهاری عنوان کرد و ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت با هدف معرفت افزایی در امور دینی از دیگر برنامه‌های رکنی این طرح بود که در آن روحانیانی از شهر مقدس قم در زمینه مسائل اعتقادی، ازدواج، پاسخ به شبهات شرعی و دینی و نظایر آن به اقشار مختلف مردم مشاوره ارائه کردند.

این مسئول اقامه نماز جماعت در این خیمه‌ها، اجرای تئاترهای عروسکی و مذهبی، برگزاری تورهای عکاسی و اهدای جایزه به بهترین عکاسان، نقاشی کودکان با خیمه‌های معرفت و اهدای 15 هزار هدیه برای تمام شرکت کنندگان را از برنامه‌های اجرایی در این طرح برشمرد.

نوروزی خاطرنشان کرد: برپایی مراسم عقد پنج زوج جوان همزمان با تحویل سال نو بر سر سفره امامزاده حسین که با شرکت همگانی مردم مواجه شد، برنامه‌ای بود که موجب شد تا این اداره کل از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه مورد تقدیر قرار گیرد.

وی اذعان کرد: همچنین ایجاد زائرسرا و اسکان موقت زائران، آراستگی اماکن و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی از خدمات رفاهی بود که در قالب طرح آرامش بهاری به زائران ارائه شد.

این مسئول یادآور شد: به منظور ایجاد فضایی فرهنگی و مناسب شأن اماکن متبرکه در ایام نوروز اقداماتی همچون تهیه و امانت چادر به بانوان بدحجاب، برگزاری نمایشگاه کتاب، مسابقات فرهنگی، شعرخوانی، برنامه‌ها و مسابقات مذهبی و راه‌اندازی سامانه پیامک و بلوتوث به انجام رسید.

نوروزی در بخش دیگری از سخنانش از اختصاص رتبه دوم ارزیابی عملکرد شش ماه نخست سال گذشته به این اداره کل از سوی سازمان متبوع خود خبر داد و تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین همچنین توانست در هفته وقف رتبه چهارم کشوری و در طرح بصیرت عاشورایی رتبه دوم را از آن خود کند.

انتهای پیام/77011/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول