اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل استاندارد گلستان:

استانداردسازی با مشارکت همگانی محقق می‌شود

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان گفت: دامنه فعالیت استاندارد بسیار گسترده‌تر از آن است که بدون مشارکت همگان بتوان آن را به انجام رساند.

استانداردسازی با مشارکت همگانی محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان، رضا نوروزی در نشست با فرماندار شهرستان ترکمن ضمن تقسیم دامنه فعالیت سازمان استاندارد در دو حوزه تولید و خدمات، اظهار داشت: در حوزه خدمات، استانداردسازی شهر بازی‌ها و تجهیزات بازی پارک‌ها و نیز آسانسورها از اهم فعالیت‌ها و دغدغه‌های موسسه استاندارد است.

وی تصریح کرد: از آنجایی که ایمنی شهر بازی‌ها، سلامت کودکان را مستقیما تحت الشعاع قرار می‌دهد، کنترل ایمنی آنها از اولویت‌های این اداره کل است.

دبیر شورای استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان ضمن بیان اینکه در سال گذشته، تمامی شهربازی‌های استان توسط کارشناسان استاندارد مورد بازرسی قرار گرفت و تجهیزات دارای نقص فنی، توقیف و پلمب شده است، از دستگاه‌های اجرایی ذیربط درخواست کرد از صدور مجوز فعالیت برای دارندگان وسایل بازی فاقد تاییدیه استاندارد خودداری کنند.

نوروزی اذعان داشت: بازرسی از تجهیزات شهر بازی در طول تعطیلات نوروزی ادامه داشت و برنامه‌ریزی برای استانداردسازی این تجهیزات در سه ماهه ابتدایی سال جاری نیز صورت گرفته است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان گلستان ابراز داشت: بازرسی از تمام آسانسورهای منصوبه در اماکن عمومی و نیز ساختمان‌های مسکونی با کمک شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده یکی دیگر از فعالیت‌هایی است که اداره کل استاندارد گلستان در سال جاری و در تمام شهرهای استان با جدیت پیگیری خواهد کرد.

نوروزی ضمن برشمردن سایر فعالیت‌های استاندارد نظیر کنترل عیار فلزات گرانبها (طلا و نقره)، کنترل ادواری وسایل توزین و سنجش (ترازوها و باسکول‌ها) و بازرسی از جایگاه‌های عرضه سوخت مایع (پمپ‌های بنزین و گازوئیل )، تاکید کرد: استانداردسازی در این زمینه‌ها مانع تضییع حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کالا و خدمات می‌شود.

انتهای پیام/2307/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول