اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجانی‌ها 3 برابر استاندارد جهانی نمک مصرف می‌کنند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مردم آذربایجان شرقی سه برابر میزان استاندارد جهانی نمک مصرف می‌کنند.

آذربایجانی‌ها 3 برابر استاندارد جهانی نمک مصرف می‌کنند

احمد کوشا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اینکه فشار خون بیماری مهمی است و ضروری است این بیماری در جامعه جدی گرفته شود، افزود: ارتقا، پیشرفت و امنیت یک جامعه به طور مستقیم و غیرمستقیم به سلامت آن جامعه ارتباط دارد.

وی با بیان اینکه با تغییر الگوی زندگی و تغذیه و افزایش استرس‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی نیز افزایش یافته است، گفت: فشار خون علایم اختصاصی ندارد و به همین دلیل متاسفانه بسیاری از مردم حتی قشر تحصیل کرده جامعه فشار خون را به خوبی نمی‌دانند و برای درمان آن اقدام نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه سن ابتلا به بیماری فشار خون در کشور و استان از بسیاری از متوسط جهانی پایین‌تر است، اظهار کرد: در کشور ما سن ابتلا به این بیماری در دهه سوم و چهارم زندگی افراد است.

وی ادامه داد: این بیماری اگر به موقع شناسایی و درمان نشود، موجب نارسایی کلیوی، مشکلات قلبی و عروقی و آسیب به ارگان‌های انتهایی بدن می‌شود.

کوشا کاهش مصرف نمک را از مهمترین عوامل پیشگیری و درمان فشار خون بالا دانست و گفت: یکی از راه‌های ابتلا به فشار خون بالا، عدم پیروی از رژیم غذایی سالم است. پیروی از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت جسمی مداوم در پیشگیری از فشار خون افراد مبتلا به آن مؤثر است و از مهمترین عوامل در پیشگیری و درمان فشار خون بالا، کاهش مصرف نمک (سدیم) است.

انتهای پیام/60002/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول