اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س)

تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در کاشمر برگزار می‌شود

رئیس شورای هیئت‌ مذهبی کاشمر گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت صدیقه کبری(س) اجتماع بزرگ عزاداران و پیروان فاطمی در شهرستان کاشمر برگزار می شود.

تجمع بزرگ عزاداران فاطمی در کاشمر برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، علی جلالی  ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به توصیه‌های علما و مراجع عظام تقلید مبنی بر ضرورت تعظیم و بزرگداشت شعائر فاطمی و عاشورایی برگزار کردن ایام فاطمیه، شورای هیئت مذهبی کاشمر با هماهنگی و استفاده از نظرات و پیشنهادات مسئولان هیئت‌های عزاداری، برنامه‌ریزی مناسبی را برای بزرگداشت این ایام و شام غریبان آن حضرت انجام داده است.

وی از برنامه‌ریزی برای برپایی اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در روز شهادت حضرت زهرا(س) خبر داد و افزود: در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام(ص)، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده هیئت و دسته‌جات سینه‌زنی کاشمر از خیابان‌های مختلف این شهر به سمت حسینیه فاطمیه حرکت می‌کنند.

رئیس شورای هیئت‌ مذهبی کاشمر خاطرنشان کرد: افراد در حسینیه فاطمیه تجمع و عزاداری می‌کنند.

وی تصریح کرد: هیئت عزاداری خیابان قائم، خیابان مدرس، خیابان هفده شهریور و هیئت‌های خیابان امام خمینی(ره) به همراه هیئت رزمندگان کاشمر به صورت منسجم و براساس برنامه اعلام شده در خیابان‌های سطح شهر حرکت کرده و در محل حسینیه فاطمیه تجمع و عزاداری می‌کنند.

جلالی ادامه داد: پس از عزاداری و نوحه سرایی، سخنرانی مذهبی به منظور بیان فضایل و درس‌های زندگی حضرت فاطمه(س) توسط یکی از سخنرانان برجسته شهرستان انجام و سپس نماز جماعت ظهر و عصر با حضور انبوه عزاداران فاطمی کاشمر در حسینیه فاطمیه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: علاوه بر برنامه‌های سطح شهر در بسیاری از روستاهای کاشمر نیز مراسم ویژه و باشکوهی برگزار می‌شود.

جلالی به برنامه‌های ویژه شام غریبان شهادت حضرت فاطمه(س) در کاشمر هم اشاره کرد و گفت: در شام غریبان شهادت حضرت زهرای مرضیه(س) نیز مراسم عزاداری و تشییع جنازه نمادین آن حضرت صورت می‌گیرد؛ و مراسم ویژه‌ای هم توسط مهدیه کاشمر در محل امامزاده سیدمرتضی(ع) برای جمعیت انبوهی که در این مکان حضور دارند برگزار می‌شود.

رئیس شورای هیئت مذهبی کاشمر خاطرنشان کرد: در ایام فاطمیه علاوه بر حسینیه‌ها و تکایا شاهد برگزاری مجالس فراوان عزاداری خانگی در منازل شهروندان هستیم که ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در این محافل نیز حضور پررنگی دارند.

انتهای پیام/70006/صا20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول