اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه آهن اصفهان خبر داد

102 هزار نفر مسافر نوروزی در اصفهان با قطار جابه‌جا شدند

مدیرکل راه‌آهن اصفهان گفت: در سال گذشته قریب به یک صد هزار مسافر از راه آهن اصفهان جابه‌جا شدند که امسال این رقم به مرز 102 هزار نفر رسید.

102 هزار نفر مسافر نوروزی در اصفهان با قطار جابه‌جا شدند

حسن ماسوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه سال جاری به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گرفته است، اظهار کرد: مردم ما با توجه به شعور بالای سیاسی که دارند و با تشخیصی که می‌دهند، امسال نیز همچون گذشته در صحنه سیاسی کشور حماسه های بزرگی را خلق می‌کنند.

مدیرکل راه آهن اصفهان ادامه داد: مردم در خلق حماسه اقتصادی نیز در راستای فرمایشات رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی حماسه عظیم دیگری می‌آفرینند.

وی بابیان اینکه نوروز امسال شروع خوبی برای مجموعه راه آهن اصفهان بوده، تأکید کرد: قطارهای مسافربری اصفهان، نه تنها با تأخیری مواجه نبودند، بلکه حتی در رسیدن به مقصد با تقدم نیز مواجه بودند.

ماسوری تصریح کرد: سال گذشته 100 هزار مسافر از راه آهن اصفهان جابه‌جا شدند که امسال این رقم به مرز 102 هزار و نفر رسید.

وی اذعان کرد: خادمان مردم در راه آهن، برای 110 هزار نفر ظرفیت پیش بینی کرده بودند، اما با توجه به آمار و ارقام که از ورود و خروج مسافران امسال به دست آمد، به طور کلی نزدیک به 102 هزار نفر مسافر جابه‌جا گردید.

مدیرکل راه آهن اصفهان افزود: یکی از برنامه های نوروزی امسال راه آهن اصفهان تدارک بسته های فرهنگی برای تمام گروه های سنی بوده است.

ماسوری ادامه داد: ستاد های نوروزی امسال به صورت 24 ساعته در خدمت مردم بودند و اگر کوچک‌ترین مشکلی وجود داشت سعی بر آن شد با حداکثر امکانات حل شود.

وی گفت: امسال خوشبختانه هیچ گونه مشکلی حادثه ای یا خرابی در لوکوموتیو مسافربری محور و یا ریل‌های قطار وجود نداشت.

وی بابیان اینکه برای 1392 برنامه‌ی ویژه ای در نظر داریم، تاکید کرد: بر آن هستیم که ایمنی و کیفیت ارتقاء پیدا کند.

مدیرکل راه آهن اصفهان تصریح کرد: امسال کیفیت بخشی به سکوهای مسافربری و ارتقاء تجهیزات سالن‌های مسافربری برای خدمات دهی بهتر به مسافران در اولویت‌های کاری راه آهن اصفهان است.

وی بابیان اینکه برنامه ریزی مناسبی برای افزایش قطارهای مسافربری در نظر داریم، اذعان کرد: اوایل اردیبهشت ماه، قطار سوم اصفهان به مشهد با نورالرضا مورد افتتاح قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه آهن اصفهان اظهار کرد: در کنار این قطار، یک قطار دوطبقه اصفهان به شیراز با امکانات مجهز مد نظر گرفته شده است.

وی افزود: قطار کاشان به مشهد نیز با تسهیلات بهتری به مردم ارائه خدمات می‌دهد.

ماسوری ادامه داد: در نظر داریم برای خدمات دهی بهتر و سریع‌تر در مسیر تهران به اصفهان، قطار ترنست را به زودی وارد محور کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در آمدزایی در بخش ریلی کمک کلانی به اقتصاد کشور می‌کند، همچنین در نظر داریم محور میبد به زرین شهر را برای بیشتر کردن ظرفیت باری از یک خط به دو خط ارتقا دهیم که هم اکنون مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن اصفهان از این خط استفاده می‌کنند.

وی اذعان کرد: اگر این محور دو خطه شود، پیش بینی می‌شود با افزایش 10 تا 12 درصدی بار مواجه شویم که این به نفع اقتصاد کلان کشور بوده و یک حرکت بزرگ اقتصادی است.

ماسوری در پایان با بیان اینکه برای مسافران گردشگر، نیز تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته شده است افزود: بسته‌های فرهنگی و مذهبی در کوپه های این مسافران توزیع می‌شود.

انتهای پیام/2301/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول