اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف کشور ترکیه:

اصفهان به درستی پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی است

رئیس اوقاف کشور ترکیه در بازدید از اصفهان گفت: اصفهان به درستی پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی شناخته شده و همواره آرزو داشتم تا یکی از مساجد موقوفه ایران را از نزدیک ببینم.

اصفهان به درستی پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، "عدنان ارتم" پس از ورود به فرودگاه شهید بهشتی اصفهان در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: یک سوم از زمان سفر خود را به بازدید از اصفهان اختصاص داده‌ام و بسیار خوشحالم که به اصفهان، سرزمین فرهنگ و هنر ایران سفر کرده‌ام.

وی افزود: ارتباطی صمیمی بین ترکیه و اصفهان برقرار است و این موضوع به دلیل قدمت تاریخی و فرهنگی اسلامی است که بین ایران و ترکیه وجود دارد.

رئیس اوقاف ترکیه تصریح کرد: اصفهان به درستی پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی شناخته شده و جزو معروف‌ترین شهرهای جهان اسلام به حساب می‌آید.

ارتم اضافه کرد: همواره آرزو داشتم تا یکی از مساجد موقوفه ایران را از نزدیک ببینم و بسیار خرسندم که در این سفر می‌توانم فضای معنوی مسجد امام و مسجد جامع اصفهان را از نزدیک حس کنم.

گفتنی است، حجت‌الاسلام حسین اژدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز در این دیدار ضمن خوشامدگویی به عدنان ارتم و هیئت همراه، توضیحاتی درباره سنت دیرینه وقف در ایران و اصفهان ارائه کرد.

انتهای پیام/2301/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول